رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه از آبان ماه آغاز می شود

رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه از آبان ماه  آغاز می شود

گروه خبر: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه بیش از سه میلیارد مترمکعب آب دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با اشاره به حجم کنونی دریاچه بیان کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعبی بوده است.
وی اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۲۶ متر است که این میزان سال گذشته ۱۲۷۱٫۲۹ متر بوده است.وی تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است.
سرخوش بااشاره به رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه گفت: طبق برنامه ریزی حقابه دریاچه ارومیه از سد ها از آبان ماه رهاسازی می_شود و تراز دریاچه با آغاز بارشها افزایش می_یابد.نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون به دو هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع رسیده و کاهش را نشان می‌دهد. فرهاد سرخوش ، به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۲۵است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۲۹ بود کاهش را نشان می‌دهد.وی با اشاره به کوچکتر شدن وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون به دو هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع رسیده در حالی که در سال گذشته وسعتی برابر با دو هزار و ۸۲۱ کیلومتر را تجربه کرده بود.
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حجم آب موجود در دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۲۹ میلیون مترمکعب است گفت: در مشابه سال گذشته وسعت دریاچه به سه میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب رسیده بود.وی در ادامه با اشاره به ادامه انجام پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: دولت قول مساعد برای احیای دریاچه ارومیه داده است و در این راستا نیز، اخیرا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرده که نخستین هدف احیای دریاچه ارومیه سلامت مردم است.سرخوش اظهار داشت: هم اکنون پروژه‌های سدسازی و رهاسازی آب به دریاچه ارومیه، لایروبی انهار و رودخانه‌ها، کشت گیاهان کم آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه و نیز استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به احیای نگین آبی آذربایجان از جمله اقداماتی است که برای حیات دوباره آن انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


هفت − = 6