- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه از آبان ماه آغاز می شود

Posted By admin On مهر ۱۰, ۱۳۹۹ @ ۱۲:۲۰ ب.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

گروه خبر: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه بیش از سه میلیارد مترمکعب آب دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با اشاره به حجم کنونی دریاچه بیان کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعبی بوده است.
وی اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۲۶ متر است که این میزان سال گذشته ۱۲۷۱٫۲۹ متر بوده است.وی تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است.
سرخوش بااشاره به رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه گفت: طبق برنامه ریزی حقابه دریاچه ارومیه از سد ها از آبان ماه رهاسازی می_شود و تراز دریاچه با آغاز بارشها افزایش می_یابد.نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون به دو هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع رسیده و کاهش را نشان می‌دهد. فرهاد سرخوش ، به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۲۵است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۲۹ بود کاهش را نشان می‌دهد.وی با اشاره به کوچکتر شدن وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون به دو هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع رسیده در حالی که در سال گذشته وسعتی برابر با دو هزار و ۸۲۱ کیلومتر را تجربه کرده بود.
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حجم آب موجود در دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۲۹ میلیون مترمکعب است گفت: در مشابه سال گذشته وسعت دریاچه به سه میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب رسیده بود.وی در ادامه با اشاره به ادامه انجام پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: دولت قول مساعد برای احیای دریاچه ارومیه داده است و در این راستا نیز، اخیرا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرده که نخستین هدف احیای دریاچه ارومیه سلامت مردم است.سرخوش اظهار داشت: هم اکنون پروژه‌های سدسازی و رهاسازی آب به دریاچه ارومیه، لایروبی انهار و رودخانه‌ها، کشت گیاهان کم آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه و نیز استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به احیای نگین آبی آذربایجان از جمله اقداماتی است که برای حیات دوباره آن انجام می‌شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d8%a2%d8%a8-%d8%b3%d8%af%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b1%d9%8a%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.