مدیر کل پزشکی قانونی استان اعلام کرد

رسیدگی به ۶۸هزار پرونده معاینات پزشکی قانونی آذربایجان غربی

رسیدگی به ۶۸هزار پرونده معاینات پزشکی قانونی آذربایجان غربی

آراز آذربایجان،مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۶۸هزار پرونده معاینات در پزشکی قانونی استان بررسی شد.
رسول روشنی امروز ۲تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، افزود: در سال گذشته ۶۸هزار پرونده معاینات در ۱۴ مرکز پزشکی قانونی استان بررسی شد.
وی با تاکید به اینکه ۱۴ مرکز فعال معاینات و ۲مرکز سالن تشریح در ارومیه و میاندوآب در استان فعال هستند، تصریح کرد: در سال گذشته در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان ۸۳هزار پرونده مربوط به آزمایش تشکیل شد.
روشنی با اشاره به اینکه یک سوم پرونده قضایی نیاز به نظر کارشناس پزشکی قانونی دارد، اظهار کرد: تالار تشریح، بخش معاینات، بخش آزمایشگاه، بخش روان پزشکی و کمیسیون از جمله فعالیت های پزشکی قانونی استان است.
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سالن تشریح خوی ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تامین اعتبار شده به زودی به بهره برداری می رسد.
وی یاد آور شد: ساخت اداره پزشکی قانونی برای ماکو و راه اندازی مجدد پزشکی قانونی شوط از دیگر برنامه های پزشکی قانونی استان در سال جاری است.
روشنی با تاکید به اینکه در سال گذشته در بخش متوفیان ۲۱۵۵پرونده به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است، اظهار کرد: آمار پرونده متوفیان نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۶درصد رشد داشته همچنین از این تعداد متوفی ۴۱۱ مورد کالبد شکافی شد.
وی افزود: تعداد پرونده مورد بررسی در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان ۳۳۹۴مورد و تعداد موارد تصادفات ترافیکی ۵۵۳مورد بوده که پرونده مربوط به آزمایشگاه ۴۵درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود را دارد.
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته ۲۵۹متقاضی جنین درمانی نیز ثبت شد.
وی در خصوص مشکلات پزشکی قانونی استان نیز گفت: کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و کمبود پزشک از جمله مشکلات پزشکی قانونی استان است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


7 × = سی پنج