نماينده مردم مهاباد در مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی با ارز دولتی گوشت کالاهای دیگری وارد می کند

وزارت جهاد کشاورزی با ارز دولتی گوشت کالاهای دیگری وارد می کند

گروه خبر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی ارز دولتی گرفته که گوشت و نهاده‌های دامی وارد کند اما جنس دیگری وارد کرد و حتی در تنظیم بازار نیز مشکلاتی داشت.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس ، اظهار کرد: هم‌اکنون در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص صادرات و واردات محصولات کشاورزی انجام می‌شود و خوشبختانه رای مثبت نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و با اکثریت آرا تصویب شد.
وی تصریح کرد: هم‌اینک مردم در تهیه گوشت دچار مشکل هستند و متاسفانه در واردات گوشت و تنظیم بازار و نیز در واردات محصولات کشاورزی با ارز دولتی انحصارهایی وجود دارد که سبب می‌شود شاهد افزایش شدید قیمت گوشت و سایر مواد مصرفی مردم باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه ضعیف عمل کرده است گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی ارز دولتی گرفته که گوشت و نهاده‌های دامی وارد کند اما جنس دیگری وارد کرده و یا اینکه ارز دولتی گرفته اما به اندازه ارزی که اخذ کرده، جنس وارد نکرد و حتی در توزیع و تنظیم بازار نیز مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد که سبب شده قیمت گوشت در برخی شهرها حتی به ۱۱۰ هزار تومان نیز برسد و در این صورت بسیاری از مردم توانایی تهیه گوشت را نداشته و تحت فشار شدید اقتصادی قرار گرفته‌اند.
وی اظهار کرد: از طرف دیگر نیز با تغییرات قیمت ارز مقداری از دام کشور قاچاق و از کشور خارج شد و نیز خود وزارت کشاورزی با سیاست‌های غلطی که داشت به جای واردات گوشت اجازه داد شرکت‌های وارد کننده گوشت به همین اندازه دام زنده صادر کنند که همه این برنامه‌ریزی‌های غلط باعث شد تا از نظر میزان گوشت تولیدی در داخل کشور دچار کمبود شویم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از یک سو نیز وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار به سراغ واردات گوشت رفته و از کشورهای مختلف، دام زنده و گوشت وارد کرد اما باز هم در توزیع مشکل دارد چون یک مدت توزیع اینترنتی را اعلام و شکست خورد و تنها صورت‌مسأله را پاک کردند و زمانی هم در فروشگاه‌ها صف‌های طویلی شکل گرفت و این خود سبب شد که در تنظیم بازار و توزیع موفق نشدند.
وی با اشاره به اینکه دولت باید گوشت را در سطح وسیعی توزیع کند تا مردم در صف نایستاده و نیازمندان به سرعت نیاز خود را برطرف کنند افزود: چون اگر تعداد فروشگاه‌ها اندک باشد در نهایت بازار سیاه ایجاد شده و دلال‌ها و واسطه‌ها در این بین حضور یافته و قیمت را افزایش می‌دهند.
محمودزاده تصریح کرد: بنابراین دولت باید انحصار را در توزیع برداشته و تنها شرکت‌های مخصوصی عهده‌دار آن نباشند، این کار سبب می‌شود که مردم در هر فروشگاهی که زمینه توزیع گوشت وجود دارد حضور یافته و بتوانند گوشت تهیه کنند و همچنین در روستاها می توانند از امکانات اداره تعاون روستایی که هم دارای انبارها و امکانات بیشتری است برای توزیع گوشت در روستاها استفاده کنند که جمعیت ۳۰ درصد روستاها از گوشت یارانه ای برخوردار شوند که این تب و تاب بازار کاهش و واسطه ها از این مسیر خارج شوند تا مصرف کننده واقعی بتواند به گوشت دسترسی پیدا کند و با قیمت مناسب نیز بتواند خریداری کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 1