مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي:

رسانه‌ها شناخت دقیقی از افق اقتصادی به مسئولان ارائه دهند

رسانه‌ها شناخت دقیقی از افق اقتصادی به مسئولان ارائه دهند

گروه خبر”: مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: رسانه ها باید با دیده بانی در اقتصاد کشور و ارائه نقاط ضعف و قوت در حوزه اقتصاد، شناخت دقیقی را از افق اقتصاد کشور به مسئولان ارائه دهند.
به گزارش آرازآذربایجان حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در دومین همایش رسانه و حماسه به میزبانی ارومیه با بیان اینکه نامگذاری سالها با عناوین اقتصادی از سوی رهبر انقلاب اسلامی بر اساس مصالح و ضروریات کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، و جهاد اقتصادی همگی نشان از توجه ویژه مقام رهبری و توجه دولتمردان به دغدغه های مردمی است که در این میان رسانه ها نیز بر اساس وظایف خود باید با دیده بانی در اقتصاد کشور و ارائه نقاط ضعف و قوت در حوزه اقتصاد، شناخت دقیقی را از افق اقتصاد کشور به مسئولان ارائه دهند.وی فرهنگ سازی را عاملی موثر در راستای تحقق حماسه اقتصادی دانست و افزود: با وجود این نقش، رسانه های جمعی نقش اصلی و با اهمیت را در فرهنگسازی حماسه اقتصادی ایفا می کنند.وی خاطر نشان کرد: اقتصاد منهای فرهنگ مظهر چپاول و تحدید ملتهاست و رسانه ها در تبیین نگاه فرهنگی در این راستا نقش حیاتی را دارا هستند.وی با اعلام اینکه تحقق شعار امسال در سایه سوق دادن نگاه منفعت طلبی فردی به سمت منفعت اجتماعی امکان پذیر است، تصریح کرد:رسانه ها ابزار تاثیرگذار و فرهنگ ساز هستند که نمی توان نقش آنها را منکر شد و باید در این مسیر، به اهمیت کار خود توجه داشته باشند.حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه جهاد دارای پشتوانه عظیم در فرهنگ اسلامی است، ادامه داد: حرکتهای جهادی سازمانی، دولتی و منحصر به یک گروه خاص نیست بلکه حرکتی ملی است که تمام جامعه را درگیر می کند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پرهیز از شعارزدگی و سیاست زدگی در اقتصاد، پرهیز از ادبیات پرخاش، ارائه اطلاعات دقیق و تلاش برای جذب مشارکتهای مردمی را از جمله عوامل مهم در حرکت مطبوعات در مسیر حماسه اقتصادی هستند.وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: رسانه ها در واسطه میان مردم و نخبگان و مسئولان در جلوگیری از ایجاد بحران نقش مهمی دارندو با اطلاع رسانی دقیق آن است که هر دو طرف را از یکدیگر آگاه می کند.وی اذعان داشت: همچنین تعامل رسانه ها با مسئولان در بیان نقاط ضعف و قوت و عملیاتی کردن طرح های اقتصادی در خنثی کردن و بی اثر کردن عملیات روانی دشمن امری تاثیرگذار است.کریمی با اعلام اینکه امروز شاهدیم که در سایه تدبیر مقام معظم رهبری و دولتمردان با تدبیر و امید توانستند در عرصه تذاکرات ۵+۱با چانه زنی ها و تحمل فشارهای سنگین در اطراف آن به پیروزی های جدیدی دست یابند، اافزود: تحقق خواسته های مقام معظم رهبری در تحقق جهاد اقتصادی است و همه باید به مسئولان در این راستا کمک کنیم.
*وجود شکاف رسانه ای عمیق و زاویه دار غرب در تحلیل مذاکرات موفق ایران در ژنو
محسن شکرنیا مدیرکل صداوسیما استان آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به حرکت های مرموزانه رسانه های وابسته به غرب پس از توافق گروه مذاکره کننده ایرانی با ۱+۵ اعلام کرد: ساعاتی پس از امضاء توافق نامه ژنو، در میان اخبار منتشر شده در خروجی رسانه های بیگانه، از انگلیس و آمریکا تا رژیم غاصب صهیونیستی یک شکاف عمیق و اظهارات زوایه دار کاملا احساس می شد که اگر دقت کنید خواهید دید که برخی از رسانه ها تا چه میزان هماهنگ و همسو با هم سعی در تلقین شکست برای مردم ایران در مذاکرات را داشتند. وی با بیان اینکه امروز در عصر ارتباطات و عصر رسانه جایگاه رسانه ها به عنوان چشم و گوش جامعه و مردم در معادلات اجتماعی و بین المللی کتمان ناپذیر است،اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی و مقابله با جنگ نرم باید اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم با این مقوله حساس فرهنگی و این شبیه خون فرهنگی آشنایی کامل داشته باشند.شکرنیا تصریح کرد:امروز رسانه ها و اصحاب رسانه در کشور باید از تمام پتانسیل های خود در جهت خنثی سازی اهداف شوم دشمنان به کار گیرد.
مدیر کل صداوسیمای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه به عقیده بنده در میان تمام اظهار نظرها، سخنان اوباما بیشتر از هر کس دیگری خبیثانه و کینه ورزانه بود، گفت: دشمن می خواهد امید را از مردم انقلابی ایران بزداید که در این بین رسانه های کشور امروز باید سر منشاء امید در جامعه باشند.وی در خاتمه با بیان اینکه ایران اسلامی بیش از ۳۵سال است که به نظام سلطه خون دل خورانده و آرزوهای آنان را نقش بر آب کرده است، تصریح کرد: صدا وسیمای استان و تمامی رسانه های دیگر استان در حد بضاعت در تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه حماسه سیاسی و اقتصادی تمام تلاش خود را کرده و خواهند کرد.گفتنی است؛ دومین همایش رسانه و حماسه روز یکشنبه با حضور پرشور خبرنگاران خبرگزاری ها، هفته نامه ها و روزنامه های آذربایجان غربی در ارومیه روز یکشنبه۳آذرماه کار خود را آغاز کرد.در این همایش که دومین نشست از سلسله همایش های رسانه و حماسه و با موضوع نقش مطبوعات و رسانه ها در تحقق حماسه اقتصادی برگزار می شود، شخصیت های استانی و دکتر امید مسعودی از استادان برجسته روزنامه نگاری کشور، اهمیت کار رسانه ای را در راستای تحقق شعار امسال تشریح کردند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


− هفت = 1