راه ارتباطی ۳۸۵ روستای آذربایجان غربی بسته است

راه ارتباطی ۳۸۵ روستای آذربایجان غربی بسته است

آرازآذربایجان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: راه ارتباطی حدود ۳۸۵ روستای این استان بر اثر بارش سنگین برف و یخبندان بسته است.
ارسلان شکوری افزود: حدود ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان این روستاها در محاصره برف قرار دارند.
به گفته وی این روستاها در شهرستان های پیرانشهر، مهاباد، نقده، تکاب، سلماس، خوی، اشنویه، شاهین دژ و ارومیه واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه اولویت کاری راهداران بازگشایی راه های اصلی و بین شهری است، افزود: عملیات بازگشایی در اکثر راه های ارتباطی آغاز شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تمامی راه های اصلی و بین شهری در زمان حاضر به همت راهداران بازگشایی شده است و ۶۸ اکیپ راهداری در ۶۵۰ کیلومتر از گردنه های استان مشغول برف روبی و نمک پاشی هستند.
شکری افزود: با توجه به وجود کولاک و یخبندان در بیشتر گردنه های استان به ویژه در محورهای ارومیه – مهاباد، ارومیه – سلماس، ارومیه – سرو، ارومیه – راژان، مهاباد – بوکان، شاهین دژ – مایین بولاغ تکاب، تکاب – ایرانخواه، رانندگان باید با استفاده از تجهیزات لازم از جمله زنجیرچرخ تردد کنند.
بارش برف از روز پنجشنبه گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده است و با وجود گذشت بیش از ۴۸ ساعت همچنان ادامه دارد؛ در این مدت حدود ۱۵سانتیمتر در معابر درون شهری و افزون بر ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات بارش برف گزارش شده است.
با وجود گذشت بیش از پنج هفته از زمستان سال ۱۳۹۶، این توده بارشی نخستین برف را به صورت گسترده در سطح آذربایجان غربی به ارمغان آورده و موجب شادی مردم شده است.
آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = هشت