استاندار آذربايجان غربي:

دولت پیگیر اتمام پروژه های نیمه تمام است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: در دولت سیزدهم با تمام توان پیگیر اتمام پروژه های نیمه تمام هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان ،محمدصادق معتمدیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی، با اشاره به افزایش ۸۷ درصدی اعتبارات پروژه های عمرانی و اقتصادی دهه فجر امسال در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته، افزود: در دهه فجر امسال ۸۸۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۱۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی شد.
وی در ادامه افزود: در دهه فجر سال جاری، ۸۰۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان و ۷۵ پروژه اقتصادی با اعتبار ۳ هزار و ۵۶ میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ زنی شد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین پروژه های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال را ۷۹۹ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان اعلام کرده و یادآور شد: از این تعداد پروژه، ۷۳۵ پروژه عمرانی با رشد ۱۵۳ درصدی و ۶۴ پروژه اقتصادی با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.معتمدیان به کلنگ زنی ۸۴ پروژه در دهه فجر ۱۴۰۱ نیز اشاره کرده و افزود: برای کلنگ زنی ۷۳ پروژه عمرانی و ۱۱ پروژه اقتصادی، ۴ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان اعتبار با رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آذربایجان غربی در سفر رئیس جمهور به استان را یادآور شده و اضافه کرد: افتتاح چند بیمارستان در سال جاری و سال آینده در شهرستان های شاهین دژ، نقده، اشنویه، سلماس و … نمونه ای از هزینه کرد این اعتبارات می باشد.استاندار آذربایجان غربی اقتصادی کردن حوزه راه آهن استان را نیز ضروری دانسته و افزود: فعال سازی بخش حمل بار راه آهن آذربایجان غربی، منجر به رونق تولید استان و کاهش هزینه حمل و نقل کالا خواهد شد.
معتمدیان همچنین به کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در آذربایجان غربی در سال جاری اشاره کرده و گفت: با تداوم یکشنبه های تولید، بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه تولید و فعال سازی پروژه های عمرانی، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سه فصل بهار، تابستان و پاییز و کسب رتبه اول بهبود حوزه کسب و کار در سطح کشور بودیم.
وی در ادامه با تاکید بر شناسایی موانع سرمایه گذاری در استان، افزود: با رایزنی های انجام شده با بخش های حاکمیتی و خصوصی، افزایش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف آذربایجان غربی را شاهد خواهیم بود.
استاندار آذربایجان غربی تمرکز دولت سیزدهم بر احیای دریاچه ارومیه را نیز یادآور شده و بیان داشت: با حمایت رئیس جمهور محترم، به زودی پروژه های انتقال آب کانی سیب و افتتاح سد چپرآباد جهت احیای دریاچه ارومیه انجام خواهد شد.معتمدیان در پایان با ابراز اطمینان از حضور حداکثری مردم آذربایجان غربی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: پیام قاطع مردم استان به جهانیان در روز اقتدار ملی، پیام اتحاد و همدلی و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


3 + = یازده