نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت با تقویت اعتماد عمومی می تواند از تحریم ها عبور کند

دولت با تقویت اعتماد عمومی می تواند از تحریم ها  عبور کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با تقویت اعتماد عمومی می¬تواند از تحریم¬ها عبور کند گفت: دولت برای گذر از مشکلات ناشی از تحریم ها باید یک برنامه منسجم طراحی کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدهادی بهادری افزود: احیای پایگاه اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی نسبت به دولت می تواند عاملی برای خنثی کردن تحریم ها باشد.
وی با بیان اینکه اعتماد عمومی نسبت به دولت تدبیر و امید نباید خدشه دار شود، بیان کرد: احیای اعتماد عمومی بدون داشتن برنامه جامع امکانپذیر نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید مردم را در جریان تصمیم های خود قرار دهد، افزود: گزارش های دوره رییس جمهوری می تواند نقش بسزایی در این راستا داشته باشد. بهادری با بیان اینکه کشور امروز بیش از پیش نیازمند اتحاد و همدلی است، اضافه کرد: برگزاری برنامه های نشاط آور، توجه به برنامه های فرهنگی و جلوگیری از اقدامات ساختارشکنانه می تواند به همدلی ملت با دولت کمک کند.
وی دیپلماسی جمهوری اسلامی در منطقه برای مقابله با اهداف خصمانه استکبار جهانی را تاثیرگذار دانست و گفت: رویکرد مناسب سیاست خارجی باعث منزوی شدن بیش از پیش آمریکا در عرصه جهانی می شود. همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین های خودشان و کنار زدن شرکت های هواپیمایی ایران است.
سیدهادی بهادری ، در واکنش به توقف فروش سوخت در برخی از فرودگاه های منطقه به هواپیماهای کشورمان، گفت: متأسفانه در روزهای اخیر کشورهایی مانند ترکیه و لبنان، روند فروش سوخت به هواپیماها را متوقف کرده اند که این مسئله مشکلات بسیاری برای ایرلاین ها ما ایجاد کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پشت پرده اقدام دولت و شرکت های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماها، مباحث اقتصادی است، به نظر من فرودگاه ها و صنعت هوانوردی ترکیه به دنبال متوقف کردن و به تعطیلی کشاندن فعالیت ایرلاین های ایران هستند و برای تحقق این مسئله، اقدام به سنگ اندازی در روند سوخت رسانی به هواپیماها می کنند.
وی ادامه داد: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین های خودشان و کنار زدن شرکت های هواپیمایی ایران است.
بهادری با اشاره به تکرار اتفاق عدم فروش سوخت به هواپیماهای در فرودگاه بیروت لبنان، گفت: البته در بحث اتفاق فرودگاه لبنان، این مسئله مطرح شد که شرکت های بین المللی ارائه سوخت در این فرودگاه به دلیل تحریم های آمریکا امکان فروش بنزین را ندارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی برای دور زدن تحریم سوخت هواپیما دو راه کار وجود دارد، نخستین راهکار این است که هواپیماهای ایرانی، مخزن های سوخت خود را در فرودگاه های کشور کاملا پر کنند که این مسئله موجب سنگین شدن هواپیما می شود که در نهایت هواپیماها مجبور هستند مسافران کمتری را جابه جا کنند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه کارها در این رابطه این است که هواپیماهای کشورمان در فرودگاه های نزدیک به مرز فرود آمده و برای رسیدن به فرودگاه کشور مقصد و برگشت از آنجا، سوخت گیری کنند.
بهادری ادامه داد: البته فرود و پرواز دوباره هواپیما هزینه سنگینی را برای ایرلاین ها به دنبال دارد، به طوری که بر اساس گزارش ها، یک فرود و پرواز هواپیما بیش تر از ۵۰۰ دلار هزینه به دنبال دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا جمهوری اسلامی باید مذاکرات ویژه ای را با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه ای برای تعاملات بین فرودگاهی از جمله ارائه سوخت و تجهیزات هواپیمایی صورت دهد./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 4