پیش بینی های هوشمند و مربی تیم ملی !

وحید حاج سعیدی

ویلیام جیمز در جایی گفته: بزرگترین کشف نسل امروز این است که انسان می تواند با تغییر ذهنیت خود، زندگی خود را تغییر دهد. اما ظاهراً ایشان فراموش کرد که بگوید کشف بزرگتر نسل امروز این است که می تواند با تغییر نمای ظاهری خود، شخصیت، اصالت، هویت و حتی صدای خود را نیز تغییر دهد! متاسفانه در این تغییر نمای ظاهری اولین و دم دست ترین عضو همانا »دماغ« است تا جایی رتبه اول جراحی بینی در جهان از آن ماست.
البته در گذشته دماغ کاربرد های وسیع تری داشت و خلق الله با اینکه ادکلن های مارک دار در اختیار نداشتند، بوی دلدارشان را از چند فرسخی، تشخیص می دانند!
اما از آنجایی که در سال های اخیر کاربرد برخی تجهیزات و وسایل بالکل تغییر پیدا کرده، اصلی ترین کاربرد این عضو هم که همان رساندن هوای تمیز (در صورت موجود بودن) و بوئیدن می باشد، دچار دگردیسی اساسی شده و از آن بیشتر به عنوان حربه ای برای فخر فروشی و زیبایی ثانویه و … استفاده می شود و این تغییر کاربری تا جایی پیش رفته که صدا و سیما برای بازیگران نقش های زنان قاجار دچار مشکل اساسی شده است! البته پیش خودمان بماند در خصوص برخی افراد نظیر همین عمو سیفی ( سرایدار مفخم مدرسه ما) خودمان، تخریب این اضافه بنا از ضروری ترین امور است و اگر دولت دو سه هزار پروژه نیمه کاره را به سرانجام نرساند، ملالی نیست ولی مرمت این اثر نخراشیده، واجب است!
از سوی دیگر با وجود اینکه دانشمندان در سال های اخیر با تولید مژه، ناخن، مو و ریش مصنوعی برخی از نیاز های جماعت ظاهر پریش را مرتفع ساخته است، ولی در خصوص بینی های مصنوعی زیبایی هنوز دوستان به اجماع نرسیده اند و کماکان برای تغیر حالت دماغ اعمال جراحی پیشنهاد می شود.
علی ای حال با وجود عدم ثبت سفارش بینی های مصنوعی، دانشمندان در خصوص تولید این محصول بیکار ننشسته اند و اخیراً نوعی بینی هوشمند طراحی کرده اند که به درد عروسی و مراسم پاتختی و جشن تولد و غیر ذالک نمی خورد ولی در سلامت افراد موثر است. اصل خبر به نقل از جراید …
گاهی ممکن است حس تشخیصی انسان در مورد غذاها یا داروهای مسموم درست عمل نکند و آن وقت است که مسمومیت غذایی در انتظار ما خواهد بود.
اما بینی مصنوعی می تواند پایانی بر این مشکل باشد. این وسیله می تواند با بررسی دقیق هوای موجود در اطراف هر نوع غذا، به کاربر نشان دهد آیا این ماده غذاییسالم است یا فرآیند فاسد شدن آن آغاز شده است. همچنین این وسیله می تواند به شما بگوید آیا غذای مورد نظر شما بیرون از یخچال نگهداری شده و حاوی موادبیماری زاست یا خیر. با اینکه نمونه اولیه این بینی مصنوعی ساخته شده، اما سازندگان آن امیدوارند با سرمایه گذاری بیشتر بتوانند پیش از ارائه محصول نهایی، تغییرات بیشتری در آن صورت دهند. ما نیز ضمن تقدیر و تشکر از دانشمندانی که به فکر سلامت آحاد جامعه هستند به متخصصان وطنی نیز پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده نوعی بینی مصنوعی وطنی تولید کنند و در اختیار سیاستمداران، روسای بانکها، دوستان سازمان خصوصی سازی و … قرار دهند تا در مواقعی که قضایا کمی »بو دار«است حواسشان را بیشتر جمع کنند و در هنگام عقد توافقنامه، اعطای وام، خصوصی سازی کارخانجات و باشگاه ها، جذب بازیکن و مربی و … کمی بیشتر دقت کنند. موفق باشید…

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۵۴ ب.ظ

دیدگاه


هشت × 1 =