نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت امکانات ورزشی مناطق محروم آذربایجان غربی را توسعه دهد

دولت امکانات ورزشی مناطق محروم آذربایجان غربی را توسعه دهد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به گسترش امکانات ورزشی در مناطق محروم توجه کرد گفت : دولت امکانات ورزشی در مناطق محروم و مرزی آذربایجان¬غربی را توسعه دهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور در آیین تجلیل از ورزشکاران ، قهرمانان ومدال آوران ورزشی المپیک، جهانی، بین المللی و آسیایی استان که درسالن اداره مخابرات استان برگزار شد افزود: متاسفانه توجه ورغبت به امر باشگاه داری درارومیه بسیار ضعیف بوده و این یک خلا برای ورزش شهر است.
قاضی پور بااشاره به اینکه استقلال و قهرمانی ملت ایران مدیون خون شهدا است تصریح کرد: امنیت اولویت اول یک کشوراست و این امنیت در کنار اقتدار و صلابت نیروهای نظامی بدست می آید.
وی باتاکید بر اینکه توجه به مسئله ورزش تنها برعهده اداره کل ورزش و جوانان نیست خاطرنشان کرد: ورزش بعداز آموزش وپرورش زیر ساخت نظام است بنابراین تمامی امکانات دستگاه ها باید در خدمت ورزش و گسترش فرهنگ پهلوانی باشد.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی یاد آور شد: باتوجه به اینکه بیشتر نخبه های ورزشی درمناطق کم برخوردار هستند ولی به دلیل نبود امکانات، این استعدادها هنوز کشف نشده اند باید به گسترش امکانات ورزشی در مناطق محروم و مرزی استان توجه کرد.قاضی پور ادامه داد: نباید ورزش را با عدم تخصیص اعتبار تحریم کرد چراکه عدم توجه به ورزش باعث گسترش آسیب های اجتماعی خواهد شد.
وی بااشاره به اختصاص بودجه های کلان به دوتیم استقلال و پرسپولیس افزود: متاسفانه دولت اعتبارات کلانی را در اختیار این دو تیم پایتخت قرار داده که اگر تنها یک سال از بودجه آنها به آذربایجان غربی اختصاص دهند باعث تحول ورزش استان خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: کمبود اعتبارات ورزشی از دغدغه‌های اداره کل است.
عبدالله چمن گلی دراین آیین تجلیل افزود:یکی از دغدعه های اداره کل کمبود منابع مالی و اعتبارات بخش ورزشی استان است که نیازمند توجه جدی مسئولان است.
چمن گلی تصریح کرد: هرجامعه ای برای داشتن سلامتی و نشاط نیازمند توجه به ورزش است.وی خاطرنشان کرد: تکریم از ورزشکاران نخبه و توانمند نیاز هرجامعه است.مدیر کل ورزش وجوانان آذربایجان غربی یاد آورشد: خانواده ها باید بستر ورود نوجوانان وجوانان را به عرصه های ورزشی فراهم کنند.
چمن گلی ورزش را راه حلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد وگفت: با تقویت روحیه پهلوانی و ورزشکاری افراد جامعه بانشاط شده و کمتر به سوی آسیب های اجتماعی کشیده می شود.
همچنین معاون امنیتی سیاسی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از یکصد تشکل ورزشی دراستان فعالیت می کنند.
علی مصطفوی درهمین آیین افزود: بیش از یکصد تشکل باهدف گسترش ورزش قهرمانی وپهلوانی دراستان فعالیت می کنند.
مصطفوی باتاکید بر اینکه توجه به ورزش یک امر بسیارمهم است تصریح کرد: امروزه اندیشمندان اجتماعی اعتقاد دارند راهکار اساسی درجهت ایجاد شادابی و نشاط در جامعه چیزی جز ورزش کردن نیست.
وی علت افزایش آسیب های اجتماعی رانپرداختن به ورزش عنوان کرد و گفت: ورزش روحاً نشاط آور است و رابطه معکوس با آسیبهای اجتماعی دارد ودولت در سال های اخیر هزینه_های زیادی برای گسترش ورزش وامکانات ورزشی پرداخت کرده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سرمایه گذاری در ورزش درجهت توسعه اشتغال و اقتصاد جامعه یکی از برنامه های دولت تدبیر وامید است.
مصطفوی باتاکید بر اینکه ورزش می تواند به دیپلماسی سیاسی یک کشور نیز کمک کند اظهار کرد: امروزه درسایه ورزشکاران،می توان کشور را به دنیا شناساند و ملت ها رابا هم آشنا ساخت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 1