نماينده مردم سردشت در مجلس شوراي اسلامي:

دسترنج کشاورزان با کمترین قیمت نصیب واسطه ها و دلالان می شود

دسترنج کشاورزان با کمترین قیمت نصیب واسطه ها  و دلالان می شود

گروه خبر: نماینده مردم سردشت در مجلس گفت: دسترنج کشاورزان با کمترین قیمت نصیب واسطه ها و دلالان می شود، به وظایف قانونی خود عمل و نسبت به خرید این محصول مهم و باکیفیت با قیمت مناسب اقدام کنید تا بیش از این دسترنج کشاورزان و خانواده آنها در اختیار دلالان قرار نگیرد.
به گزارش آراز آذربایجان، کمال حسین پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: چرا خسارات وارده به کشاورزان و باغداران در رابطه با تصرف اراضی و باغات آنها به منظور توسعه سد پیرانشهر پرداخت نمی شود؟ مگر کشاورزان شهرهای مرزی چه میزان درآمد دارند که بعد از چند سال تعیین قیمت کارشناسی و تصرف اراضی تاکنون ریالی به آنها پرداخت نشده است!
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون که کشاورزان، اراضی و منابع درآمدی خود را به دلیل آبگیری سد از دست داده اند و هیچ خسارتی دریافت نکرده اند، این خانواده های محروم چگونه هزینه زندگی و معیشت خود را تامین کنند؟
وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: استحضار دارید که انگور سیاه سردشت یکی از باکیفیت ترین انگور در کل دنیا از نظر ارزش غذایی و کیفیت است، اما هر ساله در فصل برداشت، دسترنج کشاورزان سردشتی با کمترین قیمت نصیب واسطه ها و دلالان می شود، به وظایف قانونی خود عمل و نسبت به خرید این محصول مهم و باکیفیت با قیمت مناسب اقدام کنید تا بیش از این دسترنج کشاورزان و خانواده آنها در اختیار دلالان قرار نگیرد.
حسین پور در تذکر دیگری خطاب به رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: چرا علی رغم تقاضای غریب به اتفاق نمایندگان مطابق آیین نامه داخلی مجلس، لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان در دستور کار نشست علنی مجلس قرار نمی گیرد؟ مشکلات اقتصادی و گرانی ها دامن فرهنگیان و بازنشستگان را گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به وزیر نیرو بیان کرد: علی رغم تلاش های اینجانب طی دو سال گذشته در راستای محرومیت زدایی از روستاهای سردشت و پیرانشهر در زمینه تامین آب شرب، تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه ام با کمبود آب شرب مواجه هستند، لازم است در این زمینه اقدامات عاجل انجام گیرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 3