در مدیریت موسیقی خلاء داریم

در مدیریت موسیقی خلاء داریم

گروه فرهنگی: علی قمصری نوازنده تار و آهنگساز با بیان این‌که در مدیریت موسیقی خلاءهایی داریم، گفت: وقتی عنان و مدیریت موسیقی دست تهیه‌کننده‌ها و نه خود موسیقی‌دان‌ها باشد، موسیقی‌هایی روی صحنه می‌روند که صرفا پولساز هستند و این‌ها بیشتر در سبک پاپ اجرا می‌شود. علی قمصری که به زودی کنسرت مشترکی به میزبانی کاخ سعدآباد با سهراب پورناظری برگزار خواهد کرد اظهار داشت: برخی از خلاءها به سوءمدیریت در بحث آموزش موسیقی برمی‌گردد. به عنوان نمونه، در مدارس خلاء آموزش موسیقی داریم.
وی افزود: اگر کودکان از کودکی در واحدهای آموزشی با موسیقی آشنا شوند، طبیعتا در بزرگسالی با آگاهی و شناخت بیشتری با این هنر مواجه می شوند و شکل فرهنگ با این روند تغییر می‌کند.
این نوازنده اظهار داشت: بخشی از خلاء موجود هم در برگزاری کنسرت و به نوعی نگاه به موسیقی برمی‌گردد.
در خیلی از قطعات یک ساز ایرانی هم نیست و این تیشه به ریشه زدن موسیقی ملی استقمصری گفت: در خیلی از قطعات که از تلویزیون و در دیگر جاها به طور عام و خاص پخش می‌شود، یک ساز ایرانی هم نیست و این تیشه به ریشه زدن موسیقی ملی است.
مافیا در موسیقی؟!
وی درباره مافیا در موسیقی هم گفت: من نمی‌توانم اسم مافیا را در موسیقی به این نسبت دهم اما طبیعتا وقتی عنان و مدیریت موسیقی دست تهیه‌کننده‌ها و نه خود موسیقی‌دان‌ها باشد، موسیقی‌هایی روی صحنه می‌روند که صرفا پولساز هستند و این‌ها بیشتر در سبک پاپ هستند.
موسیقی پاپ زیاد است چون به گیشه اعتماد وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: دلیل زیاد شدن موسیقی پاپ این است که در درجه اول اعتماد به تهیه‌کننده‌ها و اعتماد تهیه‌کننده‌ها به گیشه است و همین سیر معیوبی است.
قمصری گفت: با چنین سیر معیوبی، شکل رفتاری مردم نسبت به موسیقی عوض می‌شود و نیازی نیست چند سال طول بکشد و تاثیر آن را در چند ماه می‌بینیم.
فرهنگ شنیداری مردم عوض می‌شود
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا،وی با بیان این‌که فرهنگ شنیداری مردم با این سیر معیوب عوض می‌شود، گفت: در قالب تارنواز ایرانی سفرهایی به شهرهای مختلف داشتم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 6 =