منتخب مردم اورميه در مجلس يازدهم :

دریاچه اورمیه آبرو و حیثیت آذربایجان است

گروه خبر: نماینده منتخب مردم اورمیه در مجلس یازدهم گفت: دریاچه اورمیه آبرو و حیثیت آذربایجان است بی‌شک پیگیر جدی احیای دریاچه ارومیه در مجلس یازدهم خواهیم شد.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان و اینکه آذربایجان‌غربی یک استان کشاورزی به شمار می‌رود اظهار کرد: این در حالی است که مشکلاتی در حوزه کشاورزی وجود دارد که یکی از آنها لزوم تغییر کاشت محصولات زراعی و کشاورزی است.
وی تصریح کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های خاص استان، آذربایجان‌غربی به سمت کشت گیاهان دارویی رود و از سوی دیگر باید رویکرد مورد نظر به سمت کاهش مصرف آب باشد.
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی قطب تولید محصول سیب و انگور است گفت: باید خرید تضمینی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد تا کشاورزان متضرر نشوند.
وی با تاکید بر توجه بیش از پیش به موضوع راه‌اندازی صنایع تکمیلی افزود: باید رویکردها به سمت سورت و بسته‌بندی و نه به سمت دلالی رود تا کشاورز در معرض مشکلات قرار نگیرد.
ذاکر در ادامه با اظهار تاسف از قطع درختان در ارومیه و آذربایجان‌غربی و انتقال آنها به استان‌های شمالی برای کاغذسازی بیان کرد: متاسفانه درختان این منطقه با ارزان‌ترین قیمت خریداری شده در حالی که می‌توان کارخانه کاغذسازی در این شهر ایجاد شود.
تاکید بر احیای دریاچه ارومیه
وی در ادامه نیز با تاکید بر احیای دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه متعلق به این شهر و این استان نیست بلکه آبرو و حیثیت آذربایجان است و در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، برای احیای دریاچه ارومیه ۲۸ راهکار مطرح شد که یکی از آنها انتقال آب از رودخانه زاب بوده است.
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه تنها با یک راهکار قابل احیاء نیست اظهار کرد: بی‌تردید کم‌هزینه‌ترین روش برای احیای دریاچه ارومیه، آبیاری قطره‌ای و رایگان در استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی است و از سوی دیگر، بی‌شک پیگیر جدی احیای دریاچه ارومیه در مجلس یازدهم خواهیم شد.
باید زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و ترکیه فراهم شود
وی در ادامه با اشاره به موضوع ساخت خودروی مشترک بین ایران و ترکیه که در مجلس هشتم مطرح شد اما مسکوت مانده است افزود: مکان پیش‌بینی شده برای این منظور در خود ارومیه-سرو بود اما چون بستر آن فراهم نشد، محل بازرگان ماکو پیش‌بینی شد اما مسکوت ماند و در این راستا، آذربایجان‌غربی به اندازه‌ای از لحاظ آب و هوایی و ظرفیت فکری و صنعتی، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک و تاسیس صنایع مادر در مجلس یازدهم پیگیری شود.
ذاکر با تاکید بر»برندسازی« محصولات تولیدی استان تصریح کرد: هم اکنون برند استان در تولید محصولاتی همچون سیب و انگور است در صورتی که آن را نیز با خفت و خواری به دست مشتری می‌رسانند بنابراین باید به دنبال برندهایی بود که کشور و استان را در دنیا نام‌آور کند.
وی در ادامه به مشکلات اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه رسانه‌ها نقش فراوانی در تنویر افکار عمومی بر عهده داشته و تاثیرگزاری فراوانی دارند و در انتخابات امسال نیز نقش اساسی در دعوت مردم برای حضور در انتخابات بر عهده داشتند اما متاسفانه با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند.
لزوم پیش‌بینی ردیف بودجه مستقل در مجلس یازدهم برای اصحاب رسانه
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم بیان کرد: بنابراین باید در مجلس یازدهم یک ردیف بودجه مستقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای رسانه‌ها پیش‌بینی شده و تحت تاثیر افراد یا جناح‌ها نیز قرار نگیرد تا مشکلات رسانه‌ها به ویژه مشکلات بیمه‌ای آنها مورد پیگیری قرار گیرد.وی در ادامه نیز با تاکید بر اولویت های مجلس یازدهم اظهار کرد: بی‌تردید اولویت مجلس یازدهم باید توجه به معیشت دهک پنجم جامعه باشد و از سوی دیگر با توجه به اینکه جوانان با مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن دست به گریبان هستند، باید مجلس یازدهم با جدیت پیگیر این مشکلات باشد.
ذاکر با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهر ارومیه افزود: یکی از پروژه‌هایی که از زمان مجلس هشتم مطرح بود، موضوع بزرگترین و طولانی‌ترین تله‌کابین دنیا در ۳۳ کیلومتر بود که دارای ۹ دکل از محل جانویسلو تا مارمیشو بوده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ناچیزی مواجه است و بنابراین رونق گردشگری در شهر علاوه بر توسعه اقتصادی، سبب جلوگیری از وابستگی به اقتصاد نفتی می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


سه + 1 =