مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري آذربايجان غربي:

درصدد تعامل سازنده با اصحاب خبر استان هستیم

درصدد تعامل سازنده با اصحاب خبر استان هستیم

گروه خبر: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: درصدد تعامل سازنده با اصحاب خبر استان هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان میرحمید ساداتی از دفتر روزنامه آراز آذربایجان بازدید کرد.
وی در این دیدار طی سخنانی بر رسالت‌های مهم خبرنگاران در عرصه خبررسانی اشاره کرد و افزود: باید برای رفع مشکلات مردم تلاش شود و رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه باید تلاش داشته باشند.
ساداتی برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و مطبوعات استانی برای رفع مشکلات این بخش را ضروری دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با برگزاری این نشست‌ها ضمن بررسی مشکلات موجود در عرصه اطلاع‌رسانی در استان، راهکارهای عملی لازم برای رفع این معضلات چاره‌اندیشی شود.
وی بر استفاده از ظرفیت توانمندی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: کار مطبوعات و خبرنگاران خدمت است به طوری که این نقش در جامعه امروز برای حل مشکلات و مسائل برای همگان آشکار و اساسی است. سادات با بیان اینکه شهرستان ارومیه علاوه بر بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها در زمینه فرهنگ و هنر نیز بسیار غنی و توانمند است، تصریح کرد: ارومیه در حوزه مطبوعات فعالیت گسترده ای داشته و به واسطه انتشار اولین نشریه شهرستانی در این عرصه پیشگام است به طوری که به استناد مدارک موجود تاریخی و کتاب‌های متعدد منتشر شده تاریخ مطبوعات کشور حدود ۱۵۷ سال پیش نخستین نشریه شهرستانی ایران در شهرستان ارومیه انتشار یافته است بنابراین با این پیشینه فرهنگی انتظار می‌رود رسانه‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی پیش از پیش تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تبعیض روابط عمومی استانداری در دعوت از خبرنگاران رسانه‌ها برای شرکت در جلسات استانداری پاسخ داد: دیدگاه استانداری آذربایجان‌غربی بر تبعیض میان رسانه‌ها نبوده و اگر مورد نادری در این زمینه وجود داشته مربوط به کمبود فضا و مکان برای حضور خبرنگاران و حفظ شان و مقام این عزیزان بوده است.
ساداتی تصریح کرد: روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان‌غربی در تلاش برای ایجاد فرصتی برابر بین رسانه‌های خبری است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به راه‌اندازی این شورا از اردیبهشت‌ماه امسال گفت: راه‌اندازی این شورا با هدف بهبود عملکرد روابط عمومی‌های استان در زمینه اطلاع‌رسانی بوده و می‌تواند برخی از مشکلات خبرنگاران استان در عرصه خبررسانی را نیز رفع کند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این اینکه برخی از مسئولان روابط عمومی استان ارتباط یک‌سویه با خبرنگاران یا بازاریابان دارند و زمان برگزاری جلسات بدون اطلاع دفاتر رسانه به اطلاع خبرنگاران می‌رسد قول مساعد داد این معضل توسط شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی رفع شود.
*لزوم حمایت معنوی مسئولان از اهالی خبر و مطبوعات
مدیر مسئول روزنامه آراز آذربایجان، هفته‌نامه امانت و سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان غربی نیز بر لزوم حمایت معنوی مسئولان استانی از اهالی خبر و مطبوعات تأکید کرد.
ابراهیم آقازاده اظهار داشت: شکوفایی بخش خبری در رسانه‌های استانی، مستلزم حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی و اصلاح برخی نگرش‌های نادرست نسبت به فعالان عرصه‌های خبری است.
وی با انتقاد از اینکه برخی از مدیران مسئول و یا سردبیران نشریات اجاره‌ای در بیان مشکلات این حوزه سیاه‌نمایی می‌کنند و شان و منزلت اصحاب واقعی مطبوعات را زیر سوال می‌برند، اظهار کرد: باید افرادی کیفی و کاربلد وارد این عرصه شوند در غیر این صورت ممکن است به آن شان و جایگاه رسانه لطمه بزنند و در جاهایی که مرتبط با حوزه رسانه است خلل ایجاد کنند که این مهم در برخی از نشست‌های مدیران مسئول و مدیران ارشد استان به کرات مشاهده شده است.
آقازاده در این راستا به برخی ناملایمات با اهالی خبر و رسانه اشاره کرد و افزود: مادامی که این ناملایمات از بین نروند، فعالیت در عرصه خبری در فضایی مسموم بوده و منجر به رشد و توسعه بیش از پیش استانی نخواهد بود.
مدیرمسئول روزنامه آراز آذربایجان بر لزوم رعایت خطوط قرمز و چارچوب‌های خبری بر اساس قانون مطبوعات تأکید کرد و افزود: رسانه موظف است اعتماد عمومی مردم نسبت به خود را با انعکاس اخبار صحیح حفظ کرده و در عین حال منافع نظام را نیز در نظر بگیرد.
مدیر مسئول هفته‌نامه امانت در بخش دیگری از سخنان خود شاه‌کلید حل مشکلات را رعایت قانون اعلام کرد و متذکر شد: متاسفانه مهمترین مشکل در استان آذربایجان غربی عدم رعایت قانون یا دور زدن آن است چه بسا در صورت رعایت این اصل بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف رفع می‌شود.
وی به رسالت‌های خبری خبرنگاران اشاره کرد و افزود: برخی از خبرنگاران بر این رسالت‌ها واقف نیستند و باید اقدامات لازم از طریق دستگاه‌های متولی امر برای بهبود این شرایط انجام گیرد و علاوه بر آن برخی مدیران استان هم آشنایی درست و اصولی با قانون مطبوعات ندارند و تصور می‌کنند هر دستگاهی می‌تواند بر عملکرد مطبوعات نظارت داشته باشد در حالی که برابر نص صریح قانون مطبوعات نظارت بر عملکرد آنها تنها و تنها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
آقازاده همچنین خواستار برگزاری نشست‌های مشورتی مشترک و فعال با مدیران رسانه‌های خبری شد تا با برسی این مشکلات زمینه رشد و توسعه استان فراهم شود.
در پایان این نشست با اهدای لوحی از زحمات این مجموعه در پوشش و انعکاس اخبار استان تقدیر شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


5 × = چهل پنج