استاندار آذربایجان غربی:

خوی در مقاوم سازی واحدهای مسکونی بالاتر از میانگین کشوری است

خوی در مقاوم سازی واحدهای مسکونی بالاتر از میانگین کشوری است

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی با ۵۲ درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری در این حوزه قرار دارد.
محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه مقاوم سازی در کاهش آمار آسیب جانی در شهرستان خوی تاثیر قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت دولت درخصوص زمین لرزه خوی، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی مناطق آسیب دیده است.
وی راهکار اصلی برای مقابله با زمین لرزه های شهرستان خوی را مقاوم سازی واحدهای مسکونی اعلام کرد و افزود: با عنایت ریاست جمهوری و مصوبات هیئت دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات برای مناطق زلزله زده تعیین و اعتبار لازم تامین شده است.
استاندار آذربایجان غربی به تخریب کامل دو هزار و ۱۲۰ واحد و آسیب دیدگی ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه شهرستان خوی نیز اشاره کرد و افزود: با زحمات و تلاش تمامی نیروها، شاهد گذر از مرحله امداد و نجات و اسکان اضطراری و در ادامه اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم زلزله زدگان در شهرستان خوی خواهیم بود.
معتمدیان همچنین ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله زدگان خوی را یادآور شد و اضافه کرد: ۲۴ مدرسه و ۲۲۴ کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، ۱۲ هزار تن میلگرد و ۱۰ هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تامین شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


چهار − 1 =