نماينده مردم اروميه در مجلس :

یک سوم جمعیت ارومیه گرفتار فقر و مشکلات حاشیه نشینی هستند

یک سوم جمعیت ارومیه گرفتار فقر و مشکلات حاشیه نشینی هستند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم جمعیت ارومیه با مشکلاتی چون اعتیاد بیکاری ومشکلات اجتماعی در حاشیه شهر زندگی می کنند.
نادر قاضی پور افزود: یک سوم جمعیت ارومیه در حاشیه شهر زندگی می کنند که قریب به اتفاق این افراد در اثر ناملایمتی مسئولین از مناطق محروم ،کم توسعه مرزی به ارومیه مهاجرت کرده_اند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۹۰درصد افرادی که در حاشیه شهر ارومیه زندگی می کنند از قشر آسیب پذیر جامعه و قشر کارگری هستند که به دلیل نبود مسکن و شغل مناسب در این مناطق زندگی می کنند. وی اظهار کرد: در شهر ارومیه این مناطق حاشیه نشین به دلیل اینکه توسط دلالان زمین خوار تقسیم و فروخته شده اند و هیچ گونه تفکیک رسمی نشده متاسفانه سهم دولتی برای فضای آموزشی ،بهداشتی،تفریحی و معابر عمومی به این مناطق اختصاص نیافته است. قاضی پور خدمات ارائه شده توسط سازمان های مختلف رابه این مناطق کافی ندانسته و افزود: از جمله مشکلات حاد مناطق حاشیه نشین مشکل فاضلاب است که با توجه به کمبود نقدینگی که شهرداری ارومیه با آن روبروست نمی تواند در این مورد کار زیادی انجام دهد. وی نبود فضای آموزشی و اماکن تفریحی سالم و کافی در مناطق حاشیه نشین شهر ارومیه را از جمله علل بوجود آمدن مشکلاتی چون اعتیاد ،بیکاری ،فساد و مشکلات اجتماعی در این مناطق دانست. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، قاضی پور ادامه داد: دولت برای کاهش حاشیه نشینی و مشکلات آنها باید اشتغال در جامعه را رونق دهد وسهم بودجه و امکانات دولتی در مناطق حاشیه نشین افزایش یابد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


6 + هفت =