نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

خشک شدن دریاچه ارومیه موج مهاجرت مردم منطقه را بدنبال خواهد شد

خشک شدن دریاچه ارومیه موج مهاجرت مردم منطقه را بدنبال  خواهد شد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه موج مهاجرت وسیع مردم از منطقه را بدنبال خواهد شد.
به گزارش آراز آذربایجان،جلال زاده در نشست مجمع نمایندگان شمالغرب با اشاره به نیاز اقدام فوری دولت نسبت به حل این مشکل زیست محیطی، تاکید کرد: هم اینک حال دریاچه ارومیه این نگین آبی شمال غرب کشور خوب نیست و معیشت و زندگی میلیون ها هموطن این مناطق کشورمان و در حوضه آبریز آن به ادامه حیات آن گره خورده است.
وی افزود: خشک شدن این پهنه آبی و رسوب میلیون‌ها تن نمک در کف آن باعث تولید گرد و غبار نمکی می‌شود که علاوه بر تهدید زیست بوم گیاهی و جانوری و آسیب به زمین های کشاورزی موج مهاجرت وسیع مردم از این منطقه خواهد شد. سخنگوی فراکسیون نمایندگان شمال غرب کشور نیز گفت: در نشست مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با وزیر نیرو تاکید شد که احیای دریاچه ارومیه بایستی در برنامه های جدی وزارت نیرو باشد.
محمد علی پور ، به تشریح نشست فراکسیون مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: صبح امروز مجمع نمایندگان شمال غرب کشور جلسه ای با حضور وزیر نیرو و همچنین رئیس سازمان محیط زیست داشتند که محور این نشست هم در رابطه با احیای دریاچه ارومیه بود.نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس افزود: در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات، مباحث و دیدگاههای خود را در خصوص احیای دریاچه ارومیه مطرح کردند و پس از آن نیز وزیر نیرو مباحثی را بیان نمودند که برنامه برای احیای دریاچه وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: باید به این مهم اشاره کرد که در حدود ۸ سال پیش ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد و بودجه ۱۵۰۰ میلیاردی هم در این رابطه اختصاص یافت اما عملا هیچ کاری پیش نرفت و احتمالا ترکیب این ستاد هم در ماه آینده تغییر کند؛ ضمنا مقرر شد که در ماه آتی جلسه دیگری با وزیر نیرو داشته باشیم تا به یک جمع بندی کلی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه رسیده باشیم.
سخنگوی فراکسیون مجمع نمایندگان شمال غرب کشور اظهار کرد: علی رغم وعده هاییی که آقای روحانی برای احیای دریاچه ارومیه مطرح کرده بود اما متاسفانه شاهد هستیم که هیچ اقدام مثبتی رخ نداده است.
علی پور تاکید کرد: تونل انتقال آب رودخانه زآب ۸۰ درصد پیشرفت داشته که اگر بودجه ۱۱۰ ۰ میلیاردی مصوب شده تخصیص یابد و پرداخت شود در تکمیل این تونل تسریع می بخشد که نمایندگان تاکید داشتند باید این پروژه به اتمام برسد چرا که بخشی از آب دریاچه ارومیه می تواند تامین شود.
وی بیان کرد: وزارت نیرو مکلف است که اقدامات و تمهیدات لازم را برای احیای دریاچه ارومیه مهیا کند و در نشست مجمع نمایندگان استان روی چنین موضوعی تاکید ویژه_ای داشتند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


7 + هشت =