شهرداری ارومیه ۸۹۵ میلیارد تومان بدهی دارد

شهرداری ارومیه ۸۹۵ میلیارد تومان بدهی دارد

گروه خبر:شهردار ارومیه گفت: پروژه های بدون قرار داد قابل توجهی در ارومیه وجود دارد. به گزارش آراز آذربایجان، مجید آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری ارومیه برگزار شد، افزود: طبق بررسی های انجام شده پروژه های بدون قرار داد قابل توجهی در ارومیه شناسایی شده که ۶ پروژه در حوزه کلانتری ها با بدهی ۴۴میلیارد تومان از جمله این پروژه ها هستند.
وی با تاکید به اینکه کارهای شاخصی در حوزه طرح تفضیلی شهرارومیه انجام شده است ، تصریح کرد: ۳۰مورد مغایرت در طرح شناسایی و بررسی شد و با حل ۹۰درصد مشکلات طرح امید است به زودی طرح تصویب شود.
آقازاده با اشاره به اینکه با آغاز سال جاری ۳۹درصد حقوق کارکنان و پرسنل کارگری شهرداری ارومیه که شامل ۴۸۶۰ پرسنل قرار دادی و ۵۲۰۰ پرسنل شرکتی است، افزایش یافت، یاد آور شد: در حال حاضر ماهانه ۴۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت می شود.
شهردار ارومیه با تاکید به اینکه مطالبات و مشکلات اتوبوس رانی به سال ۹۰ برمیگردد، اظهار کرد: از سال های گذشته ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مالی برای خرید ناوگان حمل و نقل ارومیه در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری از ۸۰ میلیارد تومان جریمه شهرداری به تامین اجتماعی ?میلیارد تومان از بدهی پرداخت شده که در نظر داریم از ۲۵میلیارد تومان بدهی مالیاتی شهرداری به اداره مالیات و ۳۰ میلیارد تومان بدهی بانکی، مبالغی را پرداخت کنیم.
شهردار خاطر نشان کرد: در حال حاضر کل بدهی شهرداری ارومیه ۸۹۵ میلیارد تومان است.
آقازاده ادامه داد: مشکلات تهاتر و ثبت سند پروژه های کمربندی دوم و پل آذربایجان در حال حل شدن است تا این دو پروژه راکد سریعا به اتمام برسندشهردار ارومیه یاد آور شد: باتوجه به اینکه سپاه در نظر دارد در ۳ استان از جمله در آذربایجان_غربی معراج شهدا ساخته شود و یادمان شهید باکری در ارومیه در اثنی این معراج شهدا ساخته می شود و مقدمات طرح نیز شروع شده است.شهردار ارومیه تصریح کرد: در حاشیه شهر ارومیه نزدیک ۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در سال جاری برای مبلمان شهری در نظر گرفته شده است.آقازاده با اشاره به مشکلات جایگاه های سی ان جی ارومیه افزود: این جایگاه ها به دلیل مشکلات فنی از سال ۹۹ تعطیل بودند که با منعقد کردن قرار داد ۶ماهه این مشکل نیز حل شد.شهردار ارومیه اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری برای حدود ۷۸ هزارو ۸۱۷ متر مربع زیر سازی ، ۹۳هزار متر مربع آسفالت، ۱۳هزار متر مربع پیاده رو، ۷۲۱۸ هزار متر مربع جدول_گذاری، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


+ 5 = شش