رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد

خسارت ۴۳ میلیارد ریالی بلایای طبیعی به اراضی و باغات کشاورزی آذربایجان غربی

خسارت ۴۳ میلیارد ریالی بلایای طبیعی به اراضی و باغات کشاورزی آذربایجان غربی

آراز آذربایجان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۲۱۲پروژه کشاورزی افتتاح می شود.
کرامتی امروز ۲۴ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد افزود: در هفته جهاد کشاورزی ۲۱۲پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۳۸میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۹۸۵نفر افتتاح می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶.۰۸میلیون تن تولید محصولات کشاورزی استان بود، تصریح کرد: قیمت سر مزرعه محصولات تولیدی کشاورزی استان در سال گذشته ۳۳هزار میلیارد تومان و با گردش مالی ۹۰هزار میلیارد تومان بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۷۴۰واحد پرورش طیور و ۷ زنجیره تولید مرغ در استان فعال هستند، اظهار کرد: بصورت مستمر خرید تضمینی مرغ در استان انجام می شود و در حال حاضر ۱۲۵۰تن مرغ منجمد در استان ذخیره شده و مجوز صادرات مرغ مازاد نیز صادر شده است.
وی با تاکید به اینکه متوسط مصرف سرانه مرغ در استان روزانه ۲۴۰تن است، خاطر نشان کرد: جوجه ریزی در استان ۲۵درصد کاهش یافته اما معدوم سازی جوجه وجود نداشته است.
کرامتی ادامه داد: ۳۶درصد بارندگی ها در استان کاهش یافته اما با وجود این شرایط باید امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.
وی گفت: برای مقابله با کم آبی جهاد کشاورزی اقداماتی همچون جایگزینی ارقام کم آب بر و زودرس، تغییر زمان کشت از بهار به پاییز را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کل خسارات وارده به اراضی باغی و زراعی استان در سال جاری بیش از ۴۳میلیارد ریال بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


− 5 = هیچ