بیش از ۱۹۴ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال آذربایجان غربی بی سوادند

بیش از ۱۹۴ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال آذربایجان غربی بی سوادند

آرازآذربایجان-معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۹۴ هزار از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بیسوادند.
علی اکبر صمیمی با اشاره به اینکه براساس آخرین سرشماری بین گروه سنی ۱۰تا ۴۹ ساله ۱۹۴ هزار و ۶۳۶ نفر در استان بی سواد هستند تصریح کرد: شهرستان های اشنویه و چالدران بیشترین نرخ بیسوادی را در استان به خود اختصاص داده اند.
وی خاطرنشان کرد: نرخ با سوادی استان در بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۰٫۷ است در حالی که میانگین کشوری باسوادی در بین این گروه سنی ۹۷٫۷ است که با برنامه ریزی های انجام شده امید است در سال های آینده این فاصله کمتر شود.
صمیمی اظهار کرد: در حال حاضر و طبق آمار ۴۸ درصد ازجمعیت سواد آموز استان را جمعیت روستایی تشکیل می دهند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بین سواد اموزان استان هیچ اتباع خارجی تحصیل نمی کند خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۳۶ هزار سواد آموز در برنامه های نهضت سواد اموزی استان شرکت کردند.
صمیمی با تاکید بر اینکه مهمترین طرح سازمان سواد آموزی، طرح آموزش اولیای بیسواد دانش آموزان است یادآورشد:از سال ۹۳که این طرح اجرایی شده تا کنون ۲۲ هزارنفر از اولیای بی سواد وکم سواد زیر ۴۹ سال در استان تحت پوشش آموزش های سازمان قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳هزار و۵۰۰ آموزش دهنده سواد آموز در استان وجود دارد که نسبت به جمعیت بی سواد استان کمبود نیروی وجود ندارد.
معاون سواد آوزی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: عدم انسداد مبادی بیسوادی ،مشکلات اقتصادی و فرهنگی از جمله عوامل و علل اصلی عدم ریشه کنی بیسوادی بعد از گذشت جهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در استان است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


1 + = ده