رييس کل دادگستري آذربايجان غربي:

حکم بدوی متهمان پرونده فساد مالی در شهرداری بوکان صادر شد

حکم بدوی  متهمان پرونده  فساد مالی  در شهرداری بوکان  صادر شد

گروه خبر:رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم بدوی ۱۶ متهم پرونده فساد مالی در شهرداری بوکان خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی گفت: حسب گزارش اداره کل بازرسی استان مبنی بر وجود سوء جریان و فساد مالی در شهرداری بوکان موضوع در دستور کار دستگاه قضایی این شهرستان قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با تحقیقات انجام شده و محرز بودن فساد مالی در شهرداری بوکان، ۱۶ نفر که از شهرداران، مسوولان و کارکنان بودند شناسایی و با دستور قضایی دستگیر می‌شوند.
عتباتی ادامه داد: پس از رسیدگی به اتهامات این افراد در دادسرای عمومی و انقلاب، با توجه به مستندات موجود در پرونده، همچون گزارش اداره کل بازرسی، اظهارات متهمان و مدارک موجود با صدور کیفرخواست دادگاه کیفری ۲ ارومیه به اتهام این افراد رسیدگی شد.
به گفته وی، با توجه به جرایم ارتکابی از سوی ایشان که شامل عدم اجرای قوانین مملکتی، اخذ وجه بر خلاف قانون، سوء استفاده از مقام جهت جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی، تضییع اموال دولتی از طریق اقدامات انجام شده و ارائه گزارش خلاف واقع، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی و تضییع اموال عمومی، متهمان را به مجازات‌های حبس، جرایم نقدی، اعاده اموال بدست آمده به بیت المال و شلاق تعزیری محکوم کرده است.
عتباتی تاکید کرد: دستگاه قضایی به هیچ وجه وجود سوء جریان و فساد در استان را بر نمی‌تابد و با هرگونه فسادی که توسط هرکسی صورت گرفته باشد بدون مماشات برخورد قاطع و بازدارنده خواهد کرد و این برخوردها نسبت به افردی که مسوولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند به مراتب شدیدتر است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


5 × سه =