مدير استاني ستاد احياي درياچه اروميه در استان:

حقابه دریاچه ارومیه از انتهای آبان ماه رهاسازی می‌شود

گروه خبر: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حقابه دریاچه ارومیه از انتهای آبان ماه رهاسازی می‌شود گفت : از سدهایی که مخازن پری داشته و در حال سرریزی هستند، معمولا از آنها آب به سمت دریاچه هدایت می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از رودخانه زاب براساس برنامه زمان‌بندی به پیش می‌رود گفت: هم اکنون این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی دارد.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان ، با اشاره به رهاسازی آب از سد علویان مراغه به سمت دریاچه ارومیه اظهار کرد: با وجود رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه، اما با توجه به اینکه فصل تابستان فصل کشاورزی است، آب سد در مسیر توسط کشاورزان برداشت شده و به مصارف کشاورزی می‌رسد.وی تصریح کرد: از انتهای آبان ماه، رهاسازی حقابه دریاچه ارومیه از سر گرفته می‌شود و از سدهایی که مخازن پری داشته و در حال سرریزی هستند، معمولا از آنها آب به سمت دریاچه هدایت می‌شود.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۷۶ است که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰۶ سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می دهد.
وی بیان کرد: وسعت آن نیز سه هزار و ۱۳۳ کیلومترمربع است که نسبت به سال گذشته ۹۰۲ کیلومتر افزایش وسعت دارد.
سرخوش گفت: حجم آب دریاچه ارومیه چهار میلیارد و ۸۰۰ مییلون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب افزایش حجم دارد.وی اظهار کرد: در چند ماه گذشته بر اثر بارش‌ها و رهاسازی‌ها، آب دریاچه به پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب نیز رسیده بوده که در این چند روزه بر اثر تبخیرها حجم خود را به میزان ۳۲۰ میلیون مترمکعب از دست داده است.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به چگونگی جلوگیری از، کاهش حجم آب دریاچه ارومیه بر اثر تبخیرها بیان کرد: در این رابطه تلاش می شود که ورودی آب به سمت دریاچه انجام شده و همچنین از پروژه‌های آب رسانی، تصفیه خانه‌ها و تونل کانی سیب که به صورت دائمی و مستمر آبرسانی دارند، آبرسانی شود تا جلوی تبخیر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از رودخانه زاب براساس برنامه زمان‌بندی به پیش می‌رود گفت: هم اکنون این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی دارد.سرخوش با اشاره به تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سال ۹۴ تا ۳۱ خرداد امسال تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و ۴۴ حلقه چاه غیرمجاز انسداد شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = دوازده