نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي:

جیره خوار خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم

جیره خوار خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید توجه داشته باشیم که ملت ما جیره خوار خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند لذا لازم است نگذاریم روحیه جهاد ،فداکاری وشهادت در جامعه مان فراموش شود.
به گزارش آراز آذربایجان، اولین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی با حضور مسوولان کشوری و استانی و خانواده معظم شهدا در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در یادواره شهدای غواص عملیات کربلای ۴ و ۵ استان اظهار داشت: وجود خانواده شهدا مایه برکت برای ما است، روایت ها در مورد شهدا اعجاب برانگیز است اگر کسی این روایت ها بخواند نخواهد شهید بشود با دین اشنا نیست.
وی ادامه داد: دشمن به دنبال شکستن ایمان و هجوم همه جانبه ی علیه ارزشهای اسلام است اما این کار استقامت مومنان را بالاتر برد در جنگ ۸ ساله شهدا غواص مصداق این موضوع بوده اند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه در طول ۸ ساله وقتی خداوند استقامت مردم و شهدا را دید نصرت اعطا کرد، افزود:باید قدر پیشکسوتان جهاد و شهادت را بدانیم و این روحیه باید حفظ شده و در جامعه ترویج شود.
این مسئول افزود: باید توجه داشته باشیم که ملت ما جیره خوار خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند لذا لازم است نگذاریم روحیه جهاد ،فداکاری وشهادت در جامعه مان فراموش شود.
سردار امین شریعتی، فرمانده لشکر در عملیات والفجر۸ در یادواره شهدای غواص اذربایجان_غربی ، با بیان اینکه برگزاری یادواره ی شهدای غواص در آذربایجان غربی برای اولین بار است، گفت: دریادلان عاشق در آذربایجان غربی چه عرصه داخلی و چه مرزها امروز مجاهدانه تلاش می‌کنند . وی ادامه داد: ویژگی خاص این استان در دفاع مقدس درگیر آشوب ها و‌ضد انقلاب باشند و فرزندانشان در مرزهای جنوب کشور به مجاهدت بکنند و این مختص اذربایجان غربی قهرمان است
سردار شریعتی ادامه داد: در جنگ چندین لشگر در لشکر عاشورا و سایر یگان ها حضور داشتند و این موضوعی است که باید همه اقشار به این موضوع توجه خاص از بابت این پتانسیل توجه کنند وی افزود: به برکت خون شهدا امنیت در تمام استان وجود داشته و این مرهون تمام نیروهای نظامی ارتش سپاه بسیج و نیروی انتظامی در کنار هم حضور داشتند.فرمانده لشکر در عملیات والفجر۸ خاطرنشان کرد: بنده خودم غواص ها را انتخاب کرده ، و از همه استان در غواص بودند این جوانان را ما در دریاچه پشت سد دز و استخرهای تبریز اموزش دادیم، این تصاویر شهدا غواص که با کپسول نشان داده می‌شود با آن چیزی که در عمل بود بسیار متفاوت بود.
این مسئول افزود: در عملیات کربلای۴ باید از اروند خروشان عبور کرده و اینگونه نبود من پخش بشوند بلکه باید در‌خط مستقیم باید به سمت ساحل عراق گه نقطه مشخص شده باید حضور پیدا می‌کند واین کار بسیار سختی بود
شریعتی افزود: بعد از تمرین های مداوم و کمک اطلاعات عملیات این امکان را فراهم کردیم تا همه با هم به بالای اب بیارند که کار بسیار سختی بود وی ادامه داد: شهید پان گه از ماکو بودند جثه ک‌وچکی داشتند داشت گریه می_کرد من لباس غواصی به تنش نمی رسید این مجاهدت عاشقانه این عزیزان از سر چه بوده است فرمانده لشکر در عملیات والفجر۸ ضمن ابراز تاسف از اینکه به عملیات کربلای۴ بی انصافی می کنند، تصریح کرد: ما‌ تمام تلاش خود را در جهت یادآوری این عملیات مهم انجام خواهیم داد.، مردم باید بدانند که هیچ ارتشی نتوانسته بود از رودخانه رد شود اما ما توانستیم این اقدام را انجام بدهیم. وی خاطرنشان کرد: در این عملیات دنبال زمین گیر کردن دشمن بودیم اما یک کتاب توسط فرماندهان عراقی منتشر شده گه می گوید گه از سفارت عربستان اطلاعات اواکس ها منطقه را می گرفت
ناصر پوراسد رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبائی ارومیه در ادامه این جلسه اولین یادواره شهدای غواص استان در عملیات کربلا ?و? خاطرنشان کرد: کار فرهنگی اولویت ما بوده و به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد این دیدگاه رهبر انقلاب است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبائی ارومیه با اشاره به ضرورت شناسایی جوانان شهید به جامعه، تاکید کرد: جوانان شهید باید به جامعه شناسانده شوند اما اگر مدیران این چهره‌ها را ببینند حقوق نجومی بگیرندمایه تاسف است .
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر مدیری بتواند کاری بزرگتر از حماسه شهدای ۱۴-۱۵ ساله غواص انجام بدهد، لایق گرفتن بالاترین مزایا و همچنین حقوق نجومی است.پوراسد بر ضرورت الگوسازی زندگی شهدا در جامعه تاکید کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که وظیفه شناساندن این عزیزان با دستگاه های فرهنگی است .

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = هشت