جولان شیشه در باشگاههای ورزشی زنانه

جولان شیشه در باشگاههای ورزشی زنانه

گروه گزارش:تبلیغات دروغین درباره شیشه باعث شده است این مخدر در میان جوانان و بخصوص زنان و ورزشکاران به عنوان ماده‌ای برای تناسب اندام، تولید انرژی بیشتر شناخته شود.
بررسی وضعیت اعتیاد به شیشه در میان جوانان و بخصوص ورزشکاران نشان می‌دهد، اصلی‌ترین دلیل شیوع مصرف این مخدر را نمی‌توان صرفا به نقص در چگونگی آزمایش اعتیاد، پای لنگ قوانین مبارزه با مواد مخدر کشورمان در رویارویی با مخدر‌های شیمیایی جدید و حتی تبلیغات دروغین نسبت داد شاید تاثیرگذارترین عامل در پیدایش این معضل، جای خالی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌هاست که گرچه هر از گاه تحت تاثیر موج خبری ناگهانی به اطلاع‌رسانی می‌پردازند، اما این جریان معمولا مستمر نیست.
متأسفانه در حال حاضر باشگاههای ورزشی زنانه به دلیل وجود افرادی که به زیبایی و تناسب اندام خود بیشتر بها می دهند مهمترین مکان برای عرضه این ماده سمی به جوانان و زنان تبدیل شده است و اگر از کنار این باشگاههای ورزشی به سادگی عبور کنیم این مکانها در دراز مدت می_توانند به نظام خانواده آسیب وارد کنند.
مسائل مربوط به زنان در این بین از حساسیت ویژه ای برخوردار است با توجه به دو نقش مهم همسری و مادری بانوان، هرگونه کم کاری و یا کار غیر کارشناسی مسئولان به غیر از تاثیر منفی بر روی زنان، بر نسل های آینده نیز تاثیر مخربی خواهد گذاشت.
*برای تناسب اندام شیشه مصرف کردم
در بازدیدی که از مرکز ترک اعتیاد بانوان داشتیم با دختری که به علت مصرف شیشه مدتی در آنجا بستری بود هم صحبت شدم او که در یک خانواده متمول و باسواد تربیت یافته بود گفت: بدلیل تناسب اندام از طریق دوستانم در باشگاه ورزشی به سمت مصرف شیشه رفتم.
م.ق ادامه داد: دارای مدرک لیسانس هستم اما اصلا فکر نمی کردم که اینگونه در دام این ماده بیفتم حدود دو ماه است که خانواده ام جهت رهایی ام از این ماده خانمان سوز من را در اینجا بستری کرده اند و اکنون حس می کنم بهبود یافته_ام اما از اینکه به بیرون بروم و دوباره اسیر این ماده شوم وحشت دارم و برای همین مدتی است که بعنوان مهمان در اینجا حضور دارم.
متأسفانه پیشرفت روزافزون تکنولوژی، فضای مجازی و همچنین استفاده از ماهواره ها در منازل باعث استقبال و توجه زیاد بانوان به تناسب اندامشان شده و برای دست یافتن به این هدف از هر راهی وارد می شوند و بسیار سریع در دام تبلیغاتی چون ”چاغی و لاغری تضمینی، آب کردن شکم فقط در ۳۰ روز ، کلاس ورزش بادی بالانس ، زومبا ، پیلاتس و ماساژ لاغری با ۵۰ درصد تخفیف می شوند.
اسلام به هیچ عنوان مخالفتی با شادی ، تفریح و ورزش ندارد ولی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد برای شادی آنی و زیبا شدن تن، روح را که گرانبهاترین امانتی خداوند به انسان است آلوده شود.
*فعالیت ۵۲۶ باشگاه ورزشی در آذربایجان_غربی
مهدی فخری گفت: ۵۲۶ باشگاه ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان با کسب مجوز از این اداره کل در سطح استان فعالیت دارند.
وی افزود: از این تعداد باشگاه ۳۴۰ باشگاه در بخش مردان و ۱۸۶ باشگاه در حوزه بانوان فعال هستند و ۱۲۴ باشگاه نیز در دو بخش مردان و زنان فعالیت می کنند.
مسئول امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد باشگاه های استان در رشته پرورش اندام و بدنسازی،۲۰ درصد در رشته های آمادگی جسمانی، پیلاتس و ایروبیک و مابقی در رشته_های والیبال ، فوتبال، فوتسال، ژیمناستیک و رزمی اقدام به جذب و آموزش ورزشکاران می_کنند.
وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند وظیفه نظارت و اجرایی نمودن رعایت قوانین در سطح باشگاه های استان را بر عهده داشته باشد و نیازمند همکاری و عزم استانی اعم از ارگانهای ذیربط همچون نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و خود باشگاه های فعال می باشد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تیار،مسئول امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: ایجاد کمیته انضباطی متشکل از معاون ورزشی، کارشناس حقوقی و املاک، کارشناس مسئول بازرسی، مسوول حراست، رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مربوطه به منظور انسجام لازم و جلوگیری از هرگونه تخطی در اولویت کاری قرار دارد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی از باشگاه های استان به انجام رسیده است که طی آن به مدیر عاملان باشگاه های خاطی در خصوص رعایت موارد بهداشتی، ایمنی، نصب جعبه کمک_های اولیه، بیمه ورزشکاران توصیه های جدی داده می شود تا برای بازدیدهای بعدی شاهد تخلفات احتمالی نباشیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


5 + = ده