گزارش//

جولان دوباره کرونا در آذربایجان غربی

جولان دوباره کرونا در آذربایجان غربی

گروه گزارش: سه رقمی شدن و افزایش روزانه آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی نشان دهنده بی توجهی مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و جولان دوباره بیماری کرونا در استان است.
آذربایجان غربی از اواسط اسفند پارسال فروکش خیز ششم کرونا را تجربه کرده بود ولی طی ۲ هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و در هفته اخیر با افزایش بیماران بستری روبرو بوده است.
در حالی که آذربایجان غربی وضعیت بسیار خوبی را از ابتدای سال جاری تجربه می‌کرد و حتی تعداد روزهای بدون فوتی آن، از هفته‌های متمادی فراتر رفته بود اما با اوج گیری دوباره آن پیش بینی می‌شود در روزهای آینده روند صعودی شیوع، ابتلاء، بستری و فوتی کرونا در این استان ادامه داشته باشد.
تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی سه رقمی شد
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در این استان پس از حدود چهار ماه، سه رقمی شد و به ۱۴۶ نفر رسید.علی افشانی ادامه داد: طی این مدت، تعداد مبتلایان روزانه به کرونا دو رقمی و یک رقمی افزایش محسوس مبتلایان به کرونا بود و حتی در برخی روزها تعداد مبتلایان به صفر نیز رسید.
واحدهای ۱۶ ساعته واکسیناسیون در شهرهای آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در جلسه ستاد کرونا آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه یکی از مسائل مورد توجه در اربعین، واکسیناسیون افراد است، باید در این راستا در هر شهرستان یک واحد ۱۶ ساعته واکسیناسیون فعال شود.
رضا ابراهیمی اظهار کرد: واکسیناسیون یکی از مسائل مورد توجه است و در هر شهرستان با فعال سازی واحدهای ۱۶ ساعته، بعد از ساعات اداری هم خدمات واکسیناسیون به عموم متقاضیان ارائه شود.وی ادامه داد: همچنین ارائه خدمات به مسافران و عموم مردم با توجه به اطلاعات ثبت شده افراد در سامانه ایران من انجام گیرد تا افراد واکسینه شده از خدمات لازم بهره‌مند شوند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همچنین تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه ایران من ثبت کنند تا آخرین وضعیت واکسیناسیون و ارائه خدمات در این دستگاه‌ها در دسترس باشد.ابراهیمی اضافه کرد: همچنین باید استفاده از ماسک در اولویت عموم مردم باشد و در تجمعات و اماکن عمومی از ماسک استفاده شود.
وی بیان کرد: کنترل مبادی مرزی نیز در اولویت دستگاه‌های اجرایی مربوطه باشد تا از ورود بیماری از طریق این مبادی جلوگیری شود.
وی با اشاره به لزوم آگاه‌سازی خانواده‌های حجاج گفت: باید اطلاعات لازم در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار خانواده‌های حجاج قرار گیرد زیرا در آستانه بازگشت حجاج هستیم و امکان افزایش شیوع بیماری وجود دارد.
۷ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در جلسه ستاد کرونای استان گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار دز واکسن در این استان تزریق شده است.
محمدامین ولی‌زاده اضافه کرد: با این آمار ۸۴ درصد از گروه‌های سنی هدف دز اول، ۷۵ درصد دز دوم و ۳۴ درصد دز سوم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.وی با اشاره به افزایش شهرستان‌های با وضعیت زرد کرونایی در استان گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، هفت شهر استان وضعیت زرد و ۱۰ شهر وضعیت آبی کرونایی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی، پلدشت، اشنویه، چالدران و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.ولی زاده اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام ویژه به انجام واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه ضروری است که امیدواریم با اهتمام شهروندان، در استان ما هیچ شهرستانی به سمت وضع نارنجی و قرمز حرکت نکند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر،وی افزود: از ابتدای کرونا در آذربایجان‌غربی تاکنون ۳۵۸ هزار ۶۸۱ در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده و هفت هزار و ۵۸۳ مورد فوتی داشت.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


1 + یک =