جاماندگان اربعین در ارومیه به سمت مزار شهدا پیاده‌روی کردند

جاماندگان اربعین در ارومیه به سمت مزار شهدا پیاده‌روی کردند

آرازآذربایجان،مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ارومیه همزمان با ۱۴ نقطه دیگر استان با طول مسیر حدود ۸۰ کیلومتر برگزار شد و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم معنوی حضور پرشوری داشتند.
هزاران نفر از ارومیه‌ای‌هایی که دوست داشتند از زائران اربعین ۱۴۰۲ باشند ولی به هر دلیلی نتوانستند در مسیر نجف تا کربلا با حضور خود پیاده‌روی کنند؛ دیروز /چهارشنبه/ با حضور در میدان شهدای این شهر تا باغ‌رضوان و مزار شهدا پیاده‌روی کردند.
مردم ارومیه ساعت ۱۶ از میدان شهدا تا مزارشهدا پیاده روی خود را تحت عنوان جاماندگان اربعینی آغاز کردند.
در میانه این مراسم به یاد مشایه بین نجف تا کربلا، برخی از مردم شهر ارومیه نذری های مختلفی برای حاضران داشتند و مردم نیز در برخی اوقات با گریه از این نذری ها استقبال می‌کردند.
وجه به گفته مدیران شهری نیز امروز برای تسهیل در حضور شرکت‌کنندگان، سرویس‌های رایگان شهری برای تردد از شهرک‌های شهریار، ایثار، ولیعصر، گلشهر، بلوار آزادگان، بهداری، میرداماد و خیابان گلباد، دره چایی و نه پله، عرشلو و فرهنگیان، اسلام آباد و ترمینال شهرستان، محله حاجی پیرلو و حسین آباد، محله قاسمیه، خیابان صدوقی و خیابان ابوذر، کشتارگاه، بنی هاشم و خیابان محراب، هشت شهریور و شهرک اندیشه برقرار است و همه اتوبوس‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ فعال شد.
خوی، چالدران، آواجیق، ماکو، تکاب، سلماس، میاندوآب، نقده، محمدیار، شاهین‌دژ، شوط، چایپاره از جمله شهرهایی است که امروز مردمان جامانده از پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲ آن شهرها به مسیرهای تعریف شده آمدند تا به نیت پیاده روی بین نجف تا کربلا در این آیین معنوی حضور یابند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 48