وزير کشور ترکيه مدعي شد

حضور ۱۰۰ شبه نظامی پ ک ک در منطقه ماکو

حضور ۱۰۰ شبه نظامی پ ک ک در منطقه ماکو

گروه خبر:سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه که به منظور بازدید از دیوار مرزی ایران – ترکیه به منطقه دوغو بایزید در مرز ایران سفر کرده است با ادعای حضور ۱۰۰ شبه نظامی پ ک ک در منطقه ماکو در ایران خواستار مبارزه ایران با پ ک ک شد.
سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه که به منظور بازدید از دیوار مرزی ایران – ترکیه به منطقه دوغو بایزید در مرز ایران سفر کرده است پس از بازدید از این پروژه در قرارگاه مرزی دوغو بایزید مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرده و در اظهاراتی عنوان کرد: از مرز ایران – ترکیه بازدید به عمل آورده و به ارزیابی های مختلف با مسئولین امر پرداختیم.
اگر خدا قسمت کند پروژه دیوار مرزی که در دست اجرا است تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر ۷۵ درصد از این پروژه به اتمام رسیده است. نزدیک به سه کیلومتر راه احداث خواهد شد.
از مرز ایران – ترکیه بازدید به عمل آورده و به ارزیابی های مختلف با مسئولین امر پرداختیم. اگر خدا قسمت کند پروژه دیوار مرزی که در دست اجرا است تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر ۷۵ درصد از این پروژه به اتمام رسیده است. نزدیک به سه کیلومتر راه احداث خواهد شد. علت عدم تاسیس این راه تا به امروز برخی مشکلات درباره مالکیت اراضی است که راه قرار است در آن اراضی تأسیس شود.به نوشته خبرگزاری آناتولی، سویلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: بعد از این یک اقدام دیگر را نیز انجام خواهیم داد. این پروژه را به مرزهای وان نیز امتداد خواهیم داد.
این پروژه در راستای سه هدف عمده صورت می گیرد. اول این که مانع از نفوذ تروریست ها به داخل خواهد شد.
دومین مسئله در این خصوص در ارتباط با قاچاق است و در نهایت بحث امنیت مرزهای کشور مطرح است. در پاسخ به سوال کسانی هم که می گویند چرا در مرزهای آغری دیوار ساخته می شود؟ باید اعلام کرد که این استراتژی برای امروز نیست. هر اقدامی که در شمال عراق انجام می دهیم.
هر حمله ای که به گروه های تروریستی در آنجا صورت می دهیم باعث می شود تا آنان را به سمت مناطق شرقی ما بکشاند. از همین رو هر اقدامی و تدبیری که در این خصوص اتخاذ می شود به منظور جلوگیری از انتقال آنان به این منطقه است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از کردپرس، وزیر کشور ترکیه در سخنان خود با طرح ادعای حضور ۱۰۰ نیروی پ ک ک در منطق? ماکو گفت: «ما از مبارزه ایران با ترور حمایت می کنیم. در خصوص حمایت آنان از مبارزه ما با ترور و کمک به ما در این خصوص و همچنین اجرای توافقنامه هایی که در دیدارهای رو در رو در این ارتباط به وجود آمده است از دوستان ایرانی خود یک بار دیگر دعوت می کنیم. در نزدیکی ما منطقه ماکو – دامبات حضور دارد.
حدود ۱۰۰ شبه نظامی پ ک ک در آنجا حضور دارند. این برای ما بسیار مهم است. مسئولیت این مسئله با همسایه ما ایران است و آنان به این مسئولیت آگاهند. باور داریم که در آینده بسیار نزدیک در آنجا حتی یک تروریست هم باقی نخواهد ماند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 4