مديرکل ميراث‌فرهنگي استان:

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی ناشناخته باقی‌مانده است

جاذبه‌های  گردشگری  آذربایجان‌غربی  ناشناخته  باقی‌مانده است

گروه خبر:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در استان بیش از یک هزار و ??? اثر ثبت ملی شده اما هنوز جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان ناشناخته باقی‌مانده است.
به گزارش آراز آذربایجان،مرتضی صفری با اشاره به اینکه عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان حلقه مفقوده حوزه گردشگری در آذربایجان غربی است، افزود: برای شناساندن این جاذبه‌ها باید برنامه‌ریزی کرد و رسانه‌های مختلف می‌توانند جاذبه‌های گردشگری استان را به مخاطبان خود معرفی کنند تا علاقمندان به آثار تاریخی که بیشتر آنها ثبت ملی هم شده، آشنا شوند.وی اضافه کرد: کشورهای مختلف دنیا که در زمینه جذب گردشگر موفق هستند، توانستند توانمندی‌ها و پتانسیل های گردشگری را معرفی و زمینه را برای حضور گردشگران در آنها مهیا کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هر کدام از شهرهای استان دارای جاذبه‌های خاص هستند، گفت: هم اکنون فرش افشار تکاب و فرش ریزماهی خوی ثبت ملی شده و مدتی قبل خوی به عنوان شهر ملی فرش ریزماهی معرفی شد.وی در خصوص جاذبه‌های گردشگری تاریخی اشنویه نیز اظهار کرد: اشنویه بیش از ۱۱۰ اثر ثبت ملی دارد که این تعداد اثر نشان‌دهنده ظرفیت بالای این شهرستان است همچنین تعدادی محوطه‌ و تپه‌ باستانی در منطقه وجود دارد که در سطح ملی شناخته شده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون ۱۱ کتیبه اورارتویی در آذربایجان‌غربی کشف شده که از این تعداد پنج مورد مربوط به اشنویه بوده و همین موضوع نشان دهنده غنای تاریخی این شهرستان است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


9 − = هشت