یک مسئول اعلام کرد

تولید سالانه ۹میلیون اصله نهال در آذربایجان‌غربی

تولید سالانه ۹میلیون اصله نهال در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۹میلیون اصله نهال و پایه نهال در نهالستان‌های استان تولید می شود.
خسرو شهبازی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۳نهالستان به مساحت ۲۵۰هکتار در استان فعالیت دارند.
شهبازی با اشاره به اینکه ۵۰ واحد تولید نهال دارای نهال آماده برای فروش دارند، خاطر نشان کرد: ۲‌مرکز کشت بافتی نهال نیز در استان فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تازه فصل جابجایی نهال شروع شده لذا صادرات آن هم از امسال آغاز شده و بازار هدف صادرات نیز کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رتبه استان در بین استان های تولید نهال همیشه جزء ۳ استان برتر کشور است، اظهار کرد: تمامی نهال های گروه دانه دار، هسته دار، دانه ریز و دانه خشک در نهالستان های استان تولید می شود.
وی با تاکید به اینکه تعداد نهالستان های بدون مجوز ۵۲۸ واحد است، افزود: با فرهنگ سازی استفاده و خرید از نهال های نهالستان های مجوز دار ، اخطار و تذکر شفاهی و کتبی به نهالکاران بدون مجوز و برگزاری جلسات با ارگان های مرتبط در برخورد با نهالستان های بدون مجوز و تسهیل در صدور مجوز تولید نهال باید فعالیت نهالستان های غیر مجاز را کاهش داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


5 − چهار =