استاندار آذربایجان غربی:

توجه به زیرساخت‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی از نیازهای آذربایجان غربی است

توجه به زیرساخت‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی از نیازهای آذربایجان غربی است

گروه فرهنگی:استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به زیر ساخت‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی از نیازهای اساسی و مهمترین راهکار برای جبران عقب ماندگی‌های استان است.
به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمد صادق معتمدیان در دیدار با مسوولان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی افزود: مسوولان باید برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان هم افزایی و هم اندیشی داشته باشند چرا که آسیب‌های ناشی از کم توجهی به مشکلات و کاستی های آموزشی و علمی منجر به عدم توسعه یافتگی و افزایش نرخ تورم و بیکاری در آینده می شود.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون این استان نیازمند ۹ هزار نیروی فرهنگی و معلم است، اضافه کرد: این استان در شاخص‌های مختلف توسعه به ویژه آموزشی در ردیف استان‌های آخر کشور قرار گرفته است و یک هم‌افزایی برای ارتقای شاخص‌ها نیاز است.
معتمدیان گفت: تاثیر سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی در بلند مدت نمود و مصداق عینی پیدا می کند و باید در عمل به این موضوع نگاه ویژه شود.
رییس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: هم اکنون چهار هزار و ۹۰۰ دانشجو در ۱۱ رشته کارشناسی و ۲ رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.
علی سلیمانی اصل افزود: هفت هزار نفر مهارت آموز نیز در حال سپری کردن دوره یکساله هستند که امسال به خاطر جذب نیروهای نهضتی و حق التدریس این تعداد افزایش یافته‌است.
وی با بیان اینکه هم اکنون محیط پردیس دختران این دانشگاه مناسب دانشجو معلمان نیست، ادامه داد: هم اکنون ۲۸ نفر هیات علمی و ۸۰ نفر کارمند در این دانشگاه مشغول بکار هستند.
در این جلسه محل جدید پردیس دختران دانشگاه علامه طباطبایی ارومیه و خوابگاه دانشجویان پسر این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در هفته جاری مکان دقیق آن برای احداث اعلام شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 15