نماينده مردم اروميه در مجلس:

تمامی بانک‌های حاکمیتی باید در بانکی واحد ادغام شوند

تمامی بانک‌های حاکمیتی باید در بانکی واحد ادغام شوند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ادغام پنج بانک و موسسه مالی اعتباری در بانک سپه، سبب اشتغال دائم و منجر به تولید داخل می‌شود. به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور با اشاره به موضوع ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان، قوامین و موسسه مالی اعتباری کوثر در بانک سپه بیان کرد: ما معتقد هستیم که باید تمامی بانک‌های حاکمیتی تبدیل به یک بانک شوند.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن باید تعداد کل بانک‌های دولتی تنها سه بانک باشد و کلیه بانک‌های خصوصی نیز به سه بانک تقلیل یابد و در واقع تنها ۶ بانک خصوصی و دولتی در کشور فعالیت کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یعنی آنها شعب خود را فروخته و منابع مالی را سرمایه در گردش کرده و در کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی متمرکز کنند تا سبب اشتغال دائم و منجر به تولید داخل شود.
۱۱ اسفند سال گذشته مقرر شد تا بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شوند.
همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر صنعت و معدن انتظار می‌رفت که کنترل قیمت خودرو را داشته باشد و متاسفانه خودروسازان به صورت نه بنگاه اقتصادی، بلکه به عنوان بنگاه سیاسی به موضوع نگریسته‌اند. نادر قاضی‌پور ، با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از» رضا رحمانی« که پیش از این، رئیس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بوده، انتظار عملکرد بهتر از این می‌رفت.
وی تصریح کرد: چون زمانی که خودرو گران می‌شود قیمت کل کالاها افزایش یافته و متاسفانه هم اکنون خودروی ۲۰۰ میلیونی قیمت میلیاردی پیدا کرده است.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از رحمانی انتظار می‌رفت که کنترل قیمت خودرو را داشته باشد و متاسفانه خودروسازان به صورت نه بنگاه اقتصادی، بلکه به عنوان بنگاه سیاسی به موضوع نگریسته‌اند.
سال گذشته با وجود افزایش ناگهانی قیمت خودرو، بیش از یک میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند هر چند که وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که افزایش قیمت موج دوم گرانی خودرو، ریشه در سیاست‌ها و اقدامات این وزارتخانه و خودروسازان ندارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


سه × 2 =