بیش از ۸۹ درصد واجدین شرایط در آذربایجان غربی دز اول واکسن را دریافت کردند

بیش از ۸۹ درصد واجدین شرایط در آذربایجان غربی دز اول واکسن را دریافت کردند

آراز آذربایجان ، رئیس کار گروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر علیه کرونا در استان واکسینه شدند.
دکتر افشانی در گفت و گو بااشاره به روند واکسیناسیون در استان اظهار کرد: تاکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارو ۲۲نفر در استان واکسینه شدند که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۷۲ نفر دُز اول، ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۶۹ نفر دُز دوم و ۲۵۴ هزار و ۴۰۸ نفر دز سوم را دریافت کردند.
افشانی خاطر نشان کرد: ۸۹.۳ درصد افراد واجد شرایط یک دز، ۷۷.۲درصد دو دز و ۹.۳ درصد هر سه دز واکسن را در استان دریافت کرده اند.
وی بااشاره به آخرین وضعیت بستری کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۳۴۰ بیمار سندروم حاد تنفسی در بخش های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۵۵ مورد مشکوک و مابقی موارد با تشخیص قطعی بستری هستند.
وی با اشاره به ثبت ۸۲ مورد ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزود: مجموع مبتلایان به کرونا به ۳۲۴ هزار و ۳۵۴ مورد رسیده است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان ادامه داد: ۷۵ هزار و ۳۹۲ نفر بستری، بهبود یافته اند.
وی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته فوتی های کرونایی در استان تک رقمی بود، از ثبت یک نفر فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و گفت: تاکنون ۷۲۴۰ نفر در اثر کرونا در استان جان خود را ازدست دادند.
دکتر افشانی تصریح کرد: ۱۱۳ بیمار بدلیل شرایط وخیم در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


هفت × 9 =