سرپرست معاونت امور عمراني استاندار آذربايجان غربي :

تلفات جاده‌ای آذربایجان غربی چهار برابر استانداردهای جهانی است

تلفات جاده‌ای آذربایجان غربی چهار برابر  استانداردهای جهانی است

گروه خبر: سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تلفات جاده‌ای این استان چهار برابر استانداردهای جهانی است.
هادی بهادری در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان غربی افزود: جان باختگان تصادفات جاده‌ای در استان در شان نظام جمهوری اسلامی نیست چرا که سالانه صدها نفر در جاده‌ها جان می‌بازند و این رقم همه ساله تکرار می‌شود.
وی اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته صدها نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۲۰ هزار نفر مجروح می‌شوند.
وی اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد سالانه یک بلیه طبیعی نظیر زلزله در استان ما رخ می‌دهد.
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که ما در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم تصادفات و تلفات جاده‌ای است و باید هماهنگی لازم برای پیشگیری از این معضل مستمر در استان ایجاد شود.
بهادری ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها به صورت جداگانه در حوزه مقابله با تصادفات تلاش می‌کنند ولی باید این تلاش‌ها، به صورت همگرا صورت گیرد و تجمیع شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات مستمر ماهانه در کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان غربی افزود: در کنار استمرار این جلسات، باید کمیته تخصصی ایمنی جاده‌ها نیز تشکیل شود و به صورت تخصصی، راهکارهای اساسی برای کاهش تصادفات، تلفات و مقدمه سازی برای آن اندیشیده شود.
وی اضافه کرد: اولویت بندی برای بهسازی نقاط حادثه خیز، نصب دوربین‌های سرعت سنج و تردد شمار و نصب سنسورهای وزن سنج نیز از جمله کارهای سخت افزاری در این حوزه به شمار می‌رود که می‌تواند در تخصیص بهتر منابع مالی بسیار مثمرثمر باشد. سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در کنار تمامی این‌ها، پیشگیری با استفاده از آموزش همگانی و اختصاصی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


× دو = 14