نماينده مردم اروميه در مجلس:

تفکر واردات گرای مسئولان ضربه به اقتصاد کشور و معیشت کارگران است

تفکر واردات گرای مسئولان ضربه به اقتصاد کشور و معیشت کارگران است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکر واردات¬گرای مسئولان ضربه به اقتصاد کشور و معیشت کارگران است گفت : افرادی که در عرصه اقتصادی فعال هستند باید تفکراتشان را تغییر دهند و تفکرات آنها باید تولیدگرا باشد نه واردات‌گرا و تا زمانی که این نگرش عوض نشود، هیچ تغییری حاصل نخواهد شد.
به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با لایحه یک فوریتی موافقتنامه موقت تشکیل منطقه تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو، با انتقاد از مطرح شدن این طرح در مقطع کنونی عنوان کرد: در شرایط فعلی ضرورت دارد که ما به تولید داخل و ظرفیت های درونی توجه داشته باشیم و نباید دل به موافقتنامه هایی که تضمینی در آن وجود ندارد ببندیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال یعنی نامگذاری سال به نام رونق تولید ملی اضافه کرد: ما باید زمینه های تولید ملی و صادرات محصولات تولیدی در کشور را فراهم کنیم در حالی که این توافقنامه بیشتر به واردات محصولات تولیدی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو می پردازد.
وی عنوان کرد: متاسفانه در این لایحه اجازه واردات برخی اقلام مانند تراکتور و واگن داده شده که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد.
این نماینده مردم ادامه داد: ایران به محض اینکه وارد این موافقتنامه شود شاهد هجوم سیل کالاهای وارداتی به مبادی وارداتی کشور خواهیم بود در حالی که ما همین امروز نیز شاهد ورود این کالاها به صورت قاچاق درکشور هستیم.
قادر قاضی‌پور ، درباره واردات کالای مصرفی با توجه به تولید محصول مشابه در کشور، گفت: برخی محصولات همانند پوشاک و کفش باید به هیچ وجه وارد نشود، خیلی از کالاهای مصرفی در کشور تولید می‌شود که واردات آنها به این صنایع ضربه وارد می‌کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات مواد اولیه برخی محصولات تولید داخل اشکالی ندارد، اظهارداشت: باید در تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع تلاش بیشتری شود و در صورت دست‌یابی به تولید این مواد واردات آنها باید محدود و قطع شود.
وی با تاکید براینکه واردات برخی کالاها مورد نیاز کشور نیست و تبلیغ فرهنگ غرب است، عنوان کرد: به واردات برخی محصولات از قبیل کالاهای لوکس، تزئینی و اسباب بازی هیچ نیازی نیست و این موارد با فرهنگ ما همخوانی ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید به دستگاهای دولتی و شبه دولتی ابلاغ کند تا از خرید لوازم وارداتی خودداری و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز با این موارد برخورد کند، تصریح کرد: واردات محصولات خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود به دلیل افزایش توان رقابت‌پذیری بهانه‌ای برای واردات است و باید به جای واردات کالا، تکنولوژی روز دنیا را به کشور وارد کنیم.
مخالفان لایحه یک فوریتی موافقتنامه موقت تشکیل منطقه تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو با تاکید بر ضرورت اخذ ضمانت های لازم برای تشکیل منطقه تجاری مذکور از اینکه زمینه واردات کالاهای تولیدی در کشور فراهم شود انتقاد کردند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


3 + = شش