تفاهم بهداشت و آموزش و پرورش ره به جایی نبرد دانش‌آموزان شین‌آبادی پشت درهای بیمارستان!

تفاهم بهداشت و آموزش و پرورش ره به جایی نبرد دانش‌آموزان شین‌آبادی پشت درهای بیمارستان!

گروه گزارش: علی‌رغم اینکه با تاکید وزیر آموزش و پرورش مقرر شده دانش‌آموزان شین‌آبادی زیر نظر تیم جراحی با مدیریت دکتر فاطمی و امامی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تحت درمان قرار بگیرند، بنابر ادعای اولیای دانش‌آموزان شین آبادی آنها یک هفته است که به همراه فرزندان خود در تهران به سر می‌برند، اما بیمارستان بدلیل عدم واریز هزینه درمان از سوی دستگاه‌های مربوطه از پذیرش آنها سر باز می‌زند.
بلاتکلیفی ۱۲ دانش‌آموز شین‌آبادی که باید روند درمانی آنها ادامه یابد، در حالی دوباره از سر گرفته شده که مسئولان بیمارستان فاطمه زهرا (س) نسبت به پذیرش و بستری دانش‌آموزان اقدام نمی‌کنند علت این امر بنابر گفته اولیا، واریز نشدن هزینه درمان به حساب بیمارستان اعلام شده است.
پدر نادیه صالح در این زمینه می‌گوید: یک هفته است در تهران هستم و پس از مراجعات متعدد به بیمارستان، هنوز نتوانسته‌ام فرزندم را برای درمان بستری کنم.
وی ادامه می‌دهد: مسئولان بیمارستان اظهار می‌کنند تا زمانی که پول به حساب بیمارستان واریز نشود، درمان را آغاز نمی‌کنند.
همچنین پدر سیما مرادی، دیگر دانش‌آموزان شین‌آبادی نیز با ابراز گله‌مندی از وضعیت پیش‌ آمده عنوان می‌کند که از جمعه بعدازظهر به تهران آمده اما پس از گذشت پنج روز، هنوز نتوانسته نسبت به بستری فرزندش اقدام کند چرا که بیمارستان حاضر به پذیرش دانش‌آموزان شین‌آبادی نیست.
وی با بیان اینکه اگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اقدامی انجام ندهند، برای پیگیری درمان فرزندانمان به دفتر ریاست جمهوری خواهیم رفت،‌ از مسئولان خواست تا نسبت به حل مشکل این ۱۲ دانش‌آموز اقدام کنند،‌ چرا که آنها نه تنها از تحصیل خود باز می‌مانند، بلکه مشکلات پیش آمده در بیمارستان نیز بر آلام روحی آنها می‌افزاید.به ادعای وی، مقرر شده بود هزینه درمان این ۱۲ دانش‌آموز به حساب بیمارستان واریز شود اما در حال حاضر این مبلغ واریز نشده است، لذا بیمارستان از پذیرش دانش‌آموزان سرباز می‌زند.
این در حالیست که وزارت آموزش و پرورش اواخر آذرماه با انتشار گزارشی، روند درمانی دانش‌آموزان را مثبت ارزیابی کرده و عنوان کرده بود که کلیه امور مربوط به درمان تمامی دانش آموزان که نیاز به مراجعه به پزشک داشته‌اند طی هماهنگی به عمل آمده با مراجعه به اداره و تامین وسیله ایاب و ذهاب مناسب از قبیل بلیط رفت و برگشت با هواپیما، اتوبوس خودرو و اسکان دانش آموزان و همراهان آنان از طریق اداره کل صورت گرفته و برای وقت تعیین شده پزشکان، جهت معاینه اعزام می‌شوند.بر اساس گزارش درج شده در سایت وزارت آموزش و پرورش، مجموع هزینه‌ها تا آخر آبان ماه ۹۲ به عدد سه میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال رسیده است.
دکتر محمودرضا محقق، معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از آغاز درمان کودکان آسیب دیده شین آبادی از شنبه ۳۰ آذرماه خبر داده و گفته بود: علت تاخیر درمان این کودکان عدم تامین منابع مالی آن بوده است، اما مقرر شد ۱۳ نفر از این کودکان از روز شنبه در بیمارستان حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی ایران بستری و روند درمانی‌شان آغاز شود.
محقق با اعلام اینکه بودجه درمان این کودکان فعلا به صورت علی الحساب از سوی معاونت درمان به دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت خواهد شد، گفته بود: هزینه درمان این کودکان ۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود، هرچند تاکنون هیچ بودجه‌ای برای درمان به وزارت بهداشت تعلق نگرفته اما مقرر شده دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنها را تامین کند.
به گفته محقق، شاید لازم باشد بر روی هر یک از این کودکان حدود ۱۰تا ۱۳ عمل جراحی صورت گیرد.محقق اظهار کردهبود: جلسه‌ای با مسوولان آموزش و پرورش در این خصوص داشته‌ایم و مقرر شده آنها مصوبه هزینه‌های درمان را از دولت بگیرند، فعلا تنها گفت‌وگو و تفاهمی شفاهی با وزیر آموزش و پرورش در این خصوص داشته‌ایم.
وی ادامه داده بود: پیشنهاد ما پرداخت سالانه ۱٫۵ میلیارد تومان برای درمان این عزیزان بود که تنها ۴۰ درصد از آن تصویب شده است.
در حالی که به نظر می‌رسد تفاهم شفاهی وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش ره به جایی نبرده، وعده‌های داده شده تنها موجب بلاتکلیفی خانواده‌های دانش‌آموزان شین آبادی در فصل سرد سال شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 3 =