مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی:

تضرر بیش از ۵۰۰ میلیاردی عشایر آذربایجان غربی از خشکسالی

تضرر بیش از ۵۰۰ میلیاردی عشایر آذربایجان غربی از خشکسالی

آرازآذربایجان-مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر استان بدلیل خشکسالی بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال متضرر شدند.
بهرام زینال زاده با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال متضرر شدند، ادامه داد: عشایر این استان به دلیل خشکسالی های اخیر در بخش کشاورزی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و در بخش بهره مندی از علوفه مرتع حدود ۳۶۰ میلیارد ریال متضرر شده اند.
وی تصریح کرد: تاکنون برای عشایر این استان ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی جهت جبران خسارت ناشی از خشکسالی های اخیر و به منظور پرواربندی و زنجیره تولید گوشت قرمز و حمایت از تشکلهای عشایری و صندوق های خرد زنان عشایری پرداخت شده که نسبت به سال های گذشته با رشد ۲ برابری روبرو شده است.
زینال زاده اظهار کرد: این تسهیلات در ۲ بخش مشتمل بر تسهیلات ۴درصدی از محل خشکسالی با بازپرداخت پنج ساله به مبلغ ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و تسهیلات ۱۰ درصدی از محل صندوق توسعه ملی با بازپرداخت یکساله به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به عشایر و تشکلهای عشایری پرداخت شد.
مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی افزود: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان نیز ۱۵ صندوق خرد زنان عشایری هر کدام، به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار گردیده اند.
وی با اشاره به توزیع ۱۷ هزار تن نهاده های کشاورزی و دامی در بین عشایر گفت: سبوس، کنسانتره، آرد و سوخت نفت و گاز از جمله مواردی است که جهت بهبود معیشت جامعه عشایری در بین عشایر استان توزیع شده است.
مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عشایر استان ۲ میلیون واحد دامی دارند، که ۶۰ هزار واحد از این دام ها، دام بزرگ و ما بقی دام کوچک هستند خاطر نشان کرد: عشایر این استان سالانه ۳ هزار تن پشم، ۱۶ هزار تن گوشت و ۵۰ هزار تن شیر را تولید و روانه بازارمصرف می کنند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های دولت برای حمایت از عشایر اظهار کرد: سال گذشته طرح آزمایشی پانل خورشیدی برای تامین انرژی برق مناطق ییلاقی در برخی مناطق استان اجرا شد و در سال جاری نیز ۲ هزار فانوس های خورشیدی برای تامین روشنایی و برق مناطق ییلاقی در بین خانوار های عشایری این استان توزیع می شود.
مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی افزود: همچنین در این مدت ۱۱ حمام صحرایی با صرف هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی در مناطق عشایری برای رفاه آنها راه اندازی خواهد شد.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


3 − = هیچ