تشکیل کمیته استعدادیابی جوانان در آذربایجان‌غربی

تشکیل کمیته استعدادیابی جوانان در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: کمیته تخصصی استعدادیابی در حوزه جوانان برای شناسایی ظرفیت‌های استانی تشکیل شود.
علی مصطفوی روز شنبه در سی‌وسومین جلسه ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌غربی افزود: این کمیته توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان تشکیل می‌شود تا ظرفیت‌ها را شناسایی و پیگیری مسائل مربوط به جوانان نخبه را در اولویت قرار دهد.
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، اظهار داشت: رفع مشکل اشتغال جوانان موجب بهره‌مندی از ظرفیت این قشر و رونق تولید می‌شود و دستگاه‌های متولی باید در این خصوص بیش از پیش همت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دغدغه دولت نیز ایجاد اشتغال برای جوانان است زیرا پیش شرط از بین بردن فقر در جامعه اشتغال‌زایی و رونق تولید است.
مصطفوی ادامه داد: بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار جوانان متقاضی قرار دهند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز از فعالان حوزه دانش‌بنیان حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بسیار مهم است، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این جلسه با جدیت و به صورت پربار حضور داشته باشند تا برنامه‌های مناسبی ارائه شود.
وی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در استان نیز گفت: حدود ۶٠٠ سازمان در آذربایجان‌غربی فعال بوده که نشانگر روند روبه رشد مشارکت اجتماعی است.
اجرای چهار هزار و ۳۷۲ طرح اشتغال پایدار روستایی طی یک سال گذشته
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی طی یک‌سال گذشته چهار هزار و ٣٧٢ طرح اجرا و برای ١٠ هزار و ٧٨٠ شغل در استان ایجاد شده‌است.
رضا نقی‌زاده‌ افزود: برای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی سه‌هزار و ٧٨٠ میلیارد ریال تسهیلات در آذربایجان‌غربی پرداخت شده‌است.
وی گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال گذشته اجرا می‌شود.
وی با اشاره به آمار اشتغال فراگیر نیز ادامه داد: برای ٢١٩ طرح یک‌هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و این تعداد طرح برای ٢ هزار و ۶٢٣ نفر اشتغال‌زایی کرده‌است.
وی تاکید کرد: در حاضر ۶ هزار میلیارد ریال طرح آماده اشتغال در این حوزه وجود دارد که در صورت فراهم شدن زمینه بانکی، تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در مجموع طی سال جاری برای ٢٣ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در بخش‌های فراگیر، پایدار، مهارت‌آموزی، کارورزی و مشاغل خانگی اشتغال ایجاد شده است.
آذربایجان‌غربی دارای یک میلیون نفر جمعیت جوان ۱۵ تا ۲۹ سال است که این آمار یک سوم جمعیت استان را شامل می‌شود.
هم‌اکنون ۶۷ سازمان مردم‌نهاد در حوزه جوانان زیر نظر اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.
سی‌وسومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت بررسی عملکرد این ستاد برای ایجاد اشتغال در حوزه جوانان در محل استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 3