تشکیل کمیسیون بررسی علل تصادفات منجر به فوت دراستان

تشکیل کمیسیون بررسی علل تصادفات منجر به فوت دراستان

گروه گزارش:طرح کنترل الکترونیکی جاده_های استان مورد تصویب کمیسیون ایمنی راه های استان قرار گرفت.
در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، طرح کنترل الکترونیکی جاده های استان مورد تصویب اعضای این کمیسیون قرار گرفت.
مهندس سعادت در این جلسه با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیونی ویژه جهت برآورد هزینه های نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت و تجهیزات کنترل الکترونیکی در جاده های استان گفت: برای کاهش تصادفات و تلفات انسانی در جاده ها و ارتقای فرهنگ رانندگی تنها و صرفا اقدامات عمرانی جاده ای و نصب علائم و تابلوهای راهنما کافی نیست
بلکه در این میان، اجرای طرح کنترل الکترونیکی که بدون حضور فیزیکی پلیس انجام می گیرد، می تواند نتایج و دستاوردهای بسیار مثبتی را به دنبال داشته باشد، چرا که این طرح، هم آموزش است، هم فرهنگسازی و هم تمرین خود کنترلی در میان رانندگان.
استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات باید با مدیریت بدون پول موثرترین راه و دقیقترین اقدامات را انجام دهیم تا در کنار کنترل جاده ها، نجات جان شهروندان از طریق ایمن سازی فیزیکی جاده ها اتفاق بیفتد.
وی، ضرورت تشکیل کمیسیون بررسی علل وقوع تصادفات منجر به فوت در استان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: به لحاظ شرعی و انسانی نیز ما و تمامی دستگاههای ذیربط تکلیف داریم که مانع از کشته شدن انسانها در تصادفات جاده_ای شویم و لازم است تمامی توان خود را برای تحقق این هدف بکار گیریم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین به فرهنگ رانندگی در استان اشاره و خاطرنشان کرد متاسفانه فرهنگ رانندگی در استان ما، آنطور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا نکرده و ضرورت دارد در جهت اصلاح و ارتقای این فرهنگ اقدامات لازم را انجام دهیم.
سعادت، ادامه داد: زمانی که ابزارها، تکنولوژی و امکانات مدرن وارد یک جامعه می شود، باید فرهنگ استفاده از آن نیز در آن جامعه وجود داشته باشد تا شاهد آثار مخرب و تبعات منفی ناشی از استفاده ناصحیح از این امکانات نباشیم.
سرهنگ فرمانی رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه گزارشی در خصوص تصادفات نیمه نخست سال ۹۴ در استان ارائه کرد.
وی در این ارتباط اظهار کرد: آمار فوت شدگان تصادفات در سال ۹۳ در ۵ ماهه اول سال، ۲۰۰ نفر بود که این رقم در ۵ ماهه سال ۹۴، ۱۸۸ نفر بوده است و ۶درصد کاهش را نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: سه هزار تصادف شامل سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در سال جاری در جاده های استان رخ داده است.فرمانی افزود ۹۷ درصد تصادفات رخ داده در استان توسط مردان اتفاق افتاده و مابقی توسط بانوان به ثبت رسیده است.وی اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین میزان تصادفات در استان به ثبت رسیده است.
فرمانی گفت: سواری ها، وانت ها و موتور سیکلت ها بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده و ساعت پیک تصادف ها در استان نیز بین ساعت ۱۶ تا ۲۲ بوده است.
وی گفت: از کل فوت های ثبت شده بر اثر تصادف ۴۹ درصد در محل حادثه، پنج درصد در حین انتقال به بیمارستان و بقیه در بیمارستان بوده است.فرمانی اظهار کرد: در استان ۱۲ نقطه حادثه خیز داریم که از این تعداد چهار نقطه ایمن سازی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بررسی ها بیانگر وجود ۶۷ نقطه حادثه خیز در استان است که نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی آنها هستیم.
خلیل محبت خواه گفت: مشکل اینجاست که در جاده های بزرگ چهار بانده در استان نیز که سالم و بدون نقص هستند ، شاهد تصادف هایی هستیم که بیانگر نبود فرهنگ مناسب رانندگی در استان است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازخبرآنلاین محبت خواه حضور پلیس راه را در نقاط فرعی و جاده های روستایی کمرنگ دانست و گفت: با وجود کمبود اعتبارات اغلب طرح های راه و شهرسازی استان در زمینه تقاطع های غیر هم سطح فعال هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 6 =