تردد روزانه ۱۳ هزار نفر از مرزهای آذربایجان‌غربی/ رازی همچنان بیشترین تردد را دارد

تردد روزانه ۱۳ هزار نفر از مرزهای آذربایجان‌غربی/ رازی همچنان بیشترین تردد را دارد

آرازآذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به وجود پنج پایانه مرزی در استان گفت: روزانه به طور متوسط ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از این مرزها تردد دارند.
ایرج دست نشان افزود: با توجه به آمار دریافتی از مرزها، امسال میزان تردد به مرز چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مورد رسیده که احتمال داریم در ایام باقی مانده از سال نیز به نزدیک پنج میلیون نفر برسد.
وی اضافه کرد: میزان تردد از مرزهای آذربایجان غربی طی سال جاری با افزایش چشمگیر ۴۳ درصدی روبرو بوده که نشان دهنده بهبود وضعیت زیرساختی مرزها، افزایش امکانات و دسترسی آسان و مناسب است.
وی اظهار کرد: از کل ترددهای ثبت شده از مبادی مرزی آذربایجان غربی، همچنان مرز رازی بیشترین تردد را به خود اختصاص داده و بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تردد با سهم ۳۱.۵ درصدی مربوط به این مرز بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در پایانه مرزی بازرگان نیز تردد بسیار خوبی را شاهد بودیم و نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار مورد نیز در این مرز به ثبت رسید.
دست نشان گفت: در سال جاری همچنین بیش از ۸۲۰ هزار تردد از مرز تمرچین در جنوب آذربایجان غربی ثبت شده است.
وی افزود: با توجه به این آمار، ۸۵ درصد ترددهای مرزی آذربایجان غربی مربوط به این سه مرز است.
آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی است که سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان را شامل می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


5 × = سی پنج