شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی به نقطه اوج رسیده است

شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی به نقطه اوج رسیده است

آراز آذربایجان- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای حدود ۲۱۰ نفر و فوت ۲۱ نفر بر اثر این بیماری در استان بودیم که نشان می‌دهد شیوع بیماری در اوج قرار دارد.
علی احمد آقاپور افزود: شدت و سرعت ابتلا به بیماری کرونا و جان‌باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان افزایش دارد و همچنان شاهد فوت تعداد زیادی از شهروندان در استان بر اثر این بیماری هستیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۹۲۶ نفر رسیده که از این تعداد ۴۹۲ نفر مشکوک و ۴۳۴ نفر مبتلا به کرونا هستند.
رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۸۴ نفر بوده که از این تعداد، ۴۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.
آقاپور با اشاره به افزایش ۱۹ نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به یک‌هزار و ۱۴۹ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.
وی با اشاره به ثبت فوتی های ناشی از کرونا در ۱۰ شهرستان آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: از کل فوتی های دیروز بر اثر شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی، ۶ نفر مربوط به ارومیه و چهار نفر مربوط به میاندوآب بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.
پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان خبر داده بود.
تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در دنیا و حدود ۴۸۰ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
از مجموع یک میلیون و ۵۵ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز ۲.۶ درصد مربوط به ایران است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


4 × = بیست هشت