تردد خودروها در گردنه‌های مهاباد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

تردد خودروها در گردنه‌های مهاباد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

آرازآذربایجان،رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بارش برف و لغزنده بودن محورهای ارتباطی کوهستانی گفت: تردد خودروها در گردنه‌های این شهرستان اکنون فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
رحمت نویدنیا اظهار کرد: از بامداد امروز بارش برف در نقاط مختلف شهرستان بویژه مناطق مرتفع و کوهستانی و گردنه‌ها آغاز شده و به دلیل لغزندگی، تردد وسایل نقلیه در این مسیرها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.
وی با اشاره به اینکه بارش برف خفیف همچنان تداوم دارد، افزود: ماموران راهداری هم اکنون در حال برفروبی (تیغه‌زنی) و نمک‌پاشی جاده‌های کوهستانی و گردنه های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد – سردشت و «قره‌بلاغ» در محور مهاباد – بوکان هستند.
رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: در دیگر محورهای این شهرستان نیز به دلیل بارش باران و مه غلیظ دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و رانندگان مجبورند برای تردد بهتر چراغ خودروها را روشن کرده و با سرعت کم و احتیاط کامل حرکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.
رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.
نویدنیا تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی(گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد – بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد یادآور شد: در بخش روستایی نیز ۲ راهدارخانه سیار در مسیرهای روستاهای آفان و سیاقول، کار برفروبی و بازگشایی محورهای روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.
مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.
مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


− پنج = 1