نماینده مردم ارمیه در مجلس شورای اسلامی:

واحدهای مسکونی حاشیه شهر ارومیه در برابر زلزله ایمن نیستند

واحدهای مسکونی حاشیه شهر ارومیه در برابر زلزله ایمن نیستند

آرازآذربایجان-نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد ها ی مسکونی حاشیه شهر ارومیه ایمن نیستند.
نادر قاضی پورافزود: واحد های مسکونی حاشیه شهر ارومیه در برابر زلزله ایمن نیستند و در صورت وقوع زلزله احتمالی بیشترین تخریب را در این مناطق خواهیم داشت.
قاضی پور با اشاره به اینکه باید از زلزله کرمانشاه درس عبرت بگیریم تصریح کرد: بنیاد مسکن استان جز فعال ترین بنیاد ها در کشور است که به مسئله بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی مناطق کم برخوردار توجه ویژه دارد ولی با این وجود ارومیه دارای بیشترین واحد های مسکونی نیاز به نوسازی است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای مسکونی بخش انزل شمالی و روستای قره باغ ارومیه نیاز فوری به بازسازی و نوسازی دارند چرا که بیشتر واحد های این منطقه قدیمی و تخریبی هستند.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل اجرای طرح هادی و اعطای تسهیلات به بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی در روستاهای شهر ارومیه در سال جاری شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بودیم که باید از این فرصت برای توسعه روستاها استفاده مناسب کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه خوشبختانه فرهنگ بازسازی مساکن در بین روستاییان جا افتاده است اظهار کرد: دولت باید با اعطای وام و تسهیلات کم بهره،نقشه و مشاوره رایگان و در اختیار گذاشتن مصالح به نرخ دولتی در بازسازی و نوسازی واحد های روستایی به روستاییان کمک کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج