شهردار ارومیه:

تحلیلهای جمعیتی ارومیه بار دیگر بررسی می شود

تحلیلهای جمعیتی ارومیه بار دیگر بررسی می شود

آرازآذربایجان، شهردار ارومیه گفت:برای تدویم طرح جامع شهر ارومیه باید جمعیت واقعی شهر ارومیه با دقت بیشتری بررسی و محاسبه شود.
مهدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر ارومیه بیش از ۷۳۶ هزار نفر اعلام شده است ، گفت: ایرادی که بر آن سرشماری وارد است اتکا این سرشماری به خوداظهاری است و همین مساله باعث می شود ابهاماتی در میزان واقعی جمعیت شهر ارومیه به وجود آید.
وی ادامه داد: جمعیت، مبنای مطالعات طرحهای توسعه ای شهر خصوصا طرح جامع شهری است، از طرفی ارومیه به دلیل مرکزیت استان بودن و مسایل دیوانسالاری، همواره مقصد سفر و مهاجرپذیر بوده، این بخش باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می گرفت.
شهردار ادامه داد: ارومیه ۳۱۲ هزار و ۹۶۱ خانوار دارای کنتور گاز، ۲۹۴ هزار و ۲۸۹ خانوار دارای کنتور آب و ۲۹۹ هزار و ۸۴۲ خانوار دارای کنتور برق دارد که با توجه به بُعد خانوار ۳.۳ نفر برای هر یک از این خدمات، حدود یک میلیون نفر جمعیت در ارومیه ساکن هستند.
شهردار کلانشهر ارومیه اضافه کرد: در استعلامی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عمل آمده، این سازمان بر اساس نرخ رشد، جمعیت کلانشهر ارومیه را ۸۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرده، به اضافه الحاقات ۱۳۲ هکتار و ۷۰۱ هکتار، ۷۵ هزار نفر را به این جمعیت اضافه می کند.
وی گفت: در مجموع جمعیت پایه ای که بر اساس اعلام خود سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دست ما رسیده، جمعیت ارومیه بیش از ۹۰۰ هزار نفر است و آمار سه شرکت خدمات رسان که در داخل محدوده شهر ارومیه به مشترکین خود خدمات ارائه می‌کنند، قریب به یک میلیون و ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن و ۷۱ هزار نفر هم جمعیت شناور دارد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه مبنای تمامی مطالعات طرحهای توسعه شهری، آمار جمعیتی است،اظهار کرد: اگر ما آمار دقیق و مطمئنی از جمعیت واقعی شهر نداشته باشیم، برآوردهای ما در حوزه های مختلف، در تخصیص زمین، در تامین سرانه ها و تخصیص سطح و سطوح و مباحثی از این دست که شاخص جمعیت در آن اثرگذار است من جمله اعتبارات متمرکز کشوری و تسهیم ارزش افزوده و نظایر- دچار مشکل خواهیم شد.لذا ضروری است آمار واقعی و درستی از جمعیت استخراج شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه در حال حاضر بیش از ۴۹۰۰ نفر پرسنل دارد که ۳۱۰۰ نفر بیشتر از چارت در این نهاد مشغول کار هستند، گفت: در ۶ ماه اول امسال ۴۹۵ میلیارد تومان حقوق در شهرداری ارومیه پرداخت شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 12