تاکسی فقط دربست!

تاکسی فقط دربست!

گروه اجتماعی: در روزهای برفی و بارانی اگر بخت با شما همراهی کند ممکن است یکی دوتایی تاکسی جلوی پای شما ترمز کند اما از شنیدن واژه فقط دربست زیاد تعجب نکنید، اگر بخواهید سر این موضوع با راننده تاکسی زیاد چانه بزنید حتما این شانس را هم از دست خواهید داد و خدا می‌داند بتوانید به محل کار یا خانه برسید یا نه؟
این در حالی است که رانندگان تاکسی در این مواقع، کاهش سوخت گاز و صف‌های طولانی و خرید بنزین آزاد و همچنین معطلی سوخت‌گیری را بهانه‌ای برای دربستی سوار کردن می‌دانند و به مسافرانی که دقایقی در کنار خیابان زیر برف مانده اهمیت نمی‌دهند.
*نظارتی بر عملکرد تاکسی‌های ارومیه وجود ندارد
شهرزاد شریف‌نژاد یکی از اهالی شهرک ولیعصر ارومیه است که در این ارتباط می گوید: متاسفانه کرایه مشخصی برای تاکسی‌ها وجود ندارد و در برخی از موارد رانندگان تاکسی تا نیمه راه و نیمه مسیری که تعیین شده مسافران را جابه‌جا می‌کنند.
وی با بیان اینکه کسی در قبال این اقدام رانندگان مسئول نیست، تصریح کرد: متاسفانه سازمان تاکسیرانی ارومیه نیز نظارتی بر این موضوع ندارد و با وجود تماس‌های مکرر با سازمان تاکسیرانی ارومیه نظارتی بر عملکرد رانندگان تاکسی در شهرک‌ها ندارد. شریف‌نژاد خاطرنشان کرد: معمولا با تاکسی سفرهای درون شهری خود را نجام می‌دهم و در بسیاری از روزها رانندگان تاکسی برای اینکه مسافران را در انتهای شهرک پیاده کنند کرایه دو مسیر را از آنها می‌گیرند و در پاسخ به اعتراض مسافران اعلام می‌کنند که برخی از شهرک‌ها در طول سال‌های گذشته توسعه یافته و در صورت اعلام تاکسیرانی تا انتهای شهرک نیز مسافران را جابه‌جا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در پیگیری‌های به عمل آمده از تاکسیرانی ارومیه جوابی جز وعده‌های سرخرمن داده نشده است، افزود: با توجه به تغییر مدیریتی در تاکسیرانی ارومیه متاسفانه تاکسیرانی ارومیه به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند.
شریف‌نژاد با بیان اینکه مشکلات پیش روی حمل و نقل درون شهری ارومیه مشکلات امروز و دیروز نیست و این مشکل سال‌های سال است که وجود دارد، ابراز داشت: تاکسی‌های دربستی نیز یکی دیگر از معضلات حمل و نقل درون شهری ارومیه است.
وی با بیان اینکه در خیابان‌های پرتردد ارومیه شاهد توقف خودروها در ایستگاه‌های تاکسی برای به دام انداختن مسافران دربست هستیم گفت: آنچه از دید ما شهروندان پنهان نیست بدون شک از دید ناظران و بازرسان تاکسیرانی نیز پنهان نخواهد ماند ولی دلیل این کوتاهی در انجام وظیفه توسط تاکسیرانی باید برای مردم شفاف‌سازی شود.
شریف‌نژاد کمبود تاکسی در برخی ایستگاه‌های تاکسی ارومیه و تجمع مردم در این ایستگاه‌ها را از دیگر مشکلات پیش‌روی مردم ارومیه در این زمینه عنوان کرد.
*ارائه خدمات گردشی مقرون به صرفه‌ نیست
یک راننده تاکسی نیز با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین و کاهش سوخت و با توجه به استهلاک خودرو گفت: با این وضعیت مسافرکشی مقرون به صرفه نیست.
محمد عزیزی با اشاره به مشکلات پیش روی رانندگان تاکسی، اظهار داشت: بسیاری از رانندگان تاکسی‌های درون شهری با مشکلاتی مواجه هستند و این در حالی است که ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی به رانندگان تاکسی در حد قابل قبولی نیست.
وی با بیان اینکه سهمیه بنزین جوابگوی ارائه خدمات در قالب تاکسی‌های گردشی نیست، افزود: در چند ماه گذشته نرخ کرایه تاکسی افزایش یافته است ولی این میزان افزایش جوابگوی هزینه‌هایی که بر اثر استهلاک خودرو، قیمت بنزین و دیگر مخارج وجود دارد نیست.
عزیزی با بیان اینکه رانندگان تاکسی نیز از سوار کردن مسافر دربستی رضایت و خشنودی کامل ندارند، تصریح کرد: مسئولان برای حل مشکلات پیش روی رانندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.
*سه کیوسک بازرسی تاکسیرانی در ارومیه فعال است
رئیس سازمان تاکسیرانی ارومیه نیز در این ارتباط گفت: در ساعات خاصی از روز از جمله ظهر‌ها شاهد کمبود تاکسی در ایستگاه‌های تاکسی هستیم و بر این اساس مسافران در ایستگاه‌های تاکسی تجمع می‌کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه برای جلوگیری از این موضوع در تلاش برای ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی هستیم، تصریح کرد: در این میان ساماندهی تاکسی‌های ون بیشتر مورد توجه قرار دارد چرا که در حال حاضر ون‌ها در قسمت‌های خاصی از شهر در حال ارائه خدمات به همشهریان هستند که در صورت ساماندهی آنها، می‌توان شاهد حضور ون‌ها در تمام نقاط شهر شد.این مسئول با تاکید بر اعمال بازرسی‌ها از عملکرد تاکسی‌ها، افزود: سه کیوسک بازرسی ثابت در شهر وجود دارد و علاوه بر این گشت‌هایی نیز در سطح شهر عملکرد تاکسی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از نقاط شهر بر اثر تجمع مسافران در ایستگاه‌های تاکسی و بالا بودن تقاضا برای استفاده از تاکسی شاهد ازدحام جمعیت در برخی از خیابان‌های این شهر هستیم، تصریح کرد: به منظور ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در تلاش برای احداث پایانه تاکسی هستیم. این مسئول با بیان اینکه باید مکان مشخصی برای این پایانه‌ها تعیین شود، افزود: در این زمینه مطالعه لازم در زمینه مکان‌یابی انجام گرفته و مقرر شده در منطقه شهرچایی ارومیه و خیابان امینی پایانه تاکسی ایجاد شود.
ابراهیمی با اشاره به نصب بهای کرایه تاکسی‌ها در ایستگاه‌های تاکسی، ادامه داد: نرخ مصوب کرایه تاکسی در مبدأ به صورت تابلو اطلاع‌رسانی برای دید عموم نصب شده و علاوه بر این در تاکسی تلفنیها نیز قیمت‌ها به صورت برچسب در شیشه جلوی خودرو نصب شده است.
به گزارش اروم نیوز وی اظهار داشت: سامانه پیام کوتاه رسیدگی به شکایات نیز بر روی شیشه تاکسی‌ها وجود دارد که در این زمینه یک هزار برچسب بر روی تاکسی‌ها نصب کرده‌ایم و بیش از ۳ هزار برچسب دیگر نیز در سال جاری نصب می‌کنیم.
این مسئول با بیان اینکه ۱۲۵ ایستگاه تاکسی در آینده بر حسب نیاز به تعداد ایستگاه‌ها افزوده می‌شود، افزود: افزایش تعداد ایستگاه‌های تاکسی را نیز در برنامه کاری خود داریم.
ابراهیمی با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها در ایستگاه‌های تاکسی نصب می‌‍شود، خاطرنشان کرد: بهای کرایه تاکسی‌ها در ایستگاه‌های تاکسی در ارومیه نصب می‌شود. وی تصریح کرد: نرخ مصوب کرایه تاکسی در ایستگاه‌های تاکسی در مبدأ به صورت تابلو اطلاع‌رسانی برای دید عموم نصب شده است و مردم میتوانند نسبت به اطلاع از نرخ کرایه هر مسیر به این تابلوها مراجعه کنند.
ابراهیمی با اشاره به ایجاد سامانه پیام کوتاه رسیدگی به شکایات مردمی، ادامه داد: سامانه پیام کوتاه رسیدگی به شکایات نیز بر روی شیشه تاکسی‌ها وجود دارد که در این راستا بر روی تمام تاکسی‌ها شماره تلفن این سامانه نصب می‌کنیم. وی در ادامه با اشاره به نرخ کرایه تاکسی‌ها در ارومیه، گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه در سال ۹۱ افزایش کرایه تاکسی نداریم و در صورتی که شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی باشیم این افزایش نرخ بر اثر افزایش نرخ تورم است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


شش + 3 =