پرداخت ماهانه ۵۸ میلیارد ریال به بیماران خاص در آذربایجان‌غربی

پرداخت ماهانه ۵۸ میلیارد ریال به بیماران خاص در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان– مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۶۶ نفر از بیمه شدگان این بیمه بیمار خاص هستند، گفت: ماهانه حدود ۵۸ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به این بیمه شدگان پرداخت می‌شود.
نادر نانبخش افزود: با این آمار طی یک سال گذشته برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش این بیمه ۷۰۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی تاکید کرد: با این آمار حدود هفت درصد کل هزینه‌های بیمه سلامت در آذربایجان‌غربی مختص بیماران خاص است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بیماران خاص در پنج گروه تالاسمی، هموفیلی، پیوندی، دیالیزی و ام‌اس قرار دارند.
نانبخش با اشاره به تعداد هر گروه بیماران بیان کرد: بیماران خاص برای هزینه‌های درمان و بستری هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و ۱۰۰ درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: این بیمه علاوه بر تلاش در جهت افزایش کیفیت درمان بیماران با تخصیص اعتبارات مربوطه به حفاظت مالی از بیمه شدگان بیماران خاص وبیمه شدگان صعب العلاج( رادیوتراپی،و شیمی درمانی) می‌پردازد یعنی علاوه بر سهم پرداختی سازمان، سهم بیمه شده نیز توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌گردد.
وی تاکید کرد: در این راستا نیز بیش از ۱۸۱ میلیارد ریال بابت حفاظت مالی از بیمه شدگان، توسط اداره کل بیمه سلامت هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت صاحب دفترچه بیمه شوند.
نانبخش با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر از جمعیت این استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


دو × 7 =