استاندار آذربايجان غربي:

تاثیرات طرح تحول نظام سلامت در زندگی مردم بسیار قابل توجه بوده است

تاثیرات طرح تحول نظام سلامت در زندگی مردم بسیار قابل  توجه بوده است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تاثیرات طرح تحول نظام سلامت در زندگی مردم بسیار خوب بوده و بسیاری از هزینه های درمانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
به گزارش آرازآذ ربایجان ،قربانعلی سعادت با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در آئین بازدید از بخش زنان و زایمان کوثر مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه اظهار داشت: همت جمعی برای رفع مشکلات موجود در این مرکز باید شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه در بخش درمان استان آذربایجان غربی به ویژه بخش زنان و زایمان بیمارستان کوثر ارومیه مشکلات متعددی وجود دارد، گفت: با هدف آگاهی از مسائل و دغدغه‌های پرسنل و مدیران همچنین جهت اطلاع یافتن از چالش‌ها و موانع خدمت‌رسانی بازدید صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات در قالب برنامه‌های کوتاه مدت اهتمام می‌شود، ادامه داد: از طرف دیگر برای اینکه مشکلات به صورت اساسی و زیربنایی رفع شود، برنامه‌ریزی بلندمدت نیز مورد نیاز است.
مقام عالی استان آذربایجان غربی در ارزیابی وضعیت موجود مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی این مجموعه محدود بوده و عمر مفید ساختمان منقضی شده است.
وی ادامه داد: برای اینکه همچنان قابلیت استفاده از این مجموعه وجود داشته باشد، با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته به طرح تحول نظام سلامت تعمیرات انجام گرفته است.
سعادت با بیان اینکه بیش از ظرفیت اسمی این مرکز درمانی از آن استفاده می‌شود، به طوری که حتی برای بستری شدن بیماران در راه‌روها تخت قرار داده‌اند، بیان داشت: بنابراین برای توسعه و افزایش ظرفیت آن تلاش شود.
وی با اظهار به اینکه گزارش‌های رسیده مبنی بر نابه‌سامان بودن وضعیت این بیمارستان و در تنگنا بودن مردم، ضرورت بازدید از این مجموعه را ایجاب می‌کرد، ادامه داد: با جدیت در راستای رفع موانع خدمت‌رسانی گام برداشته و در بلندمدت باید بیمارستان احداث شود.
استاندار آذربایجان غربی با اظهار به اینکه در ارتباط با خروجی طرح تحول نظام سلامت و میزان موفقیت باید از مردم سئوال شود، گفت: تاثیرات اساسی در نظام درمان و توسعه سلامت داشته است که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن حفظ و ساماندهی بخش‌های مختلف بیمارستان شهید مطهری ارومیه است.
*احداث زایشگاه در بیمارستان شهید مطهری ارومیه
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه از احداث زایشگاه در بیمارستان شهید مطهری ارومیه خبر داد.
احمد حاج ابراهیمی نیز در این بازدید، اظهار داشت: با هدف توسعه دامنه خدمات و تحقق چشم‌انداز تعریف شده در این سمت گام برداشته می‌شود.
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه با اشاره به اینکه در این مجموعه بخش بیماری‌های تخصصی و فوق تخصصی کودکان و بیماری‌های مربوط به زنان و زایمان شکل گرفته است، گفت: در مجموع تعداد تخت‌های بیمارستان ۲۹۸ عدد است.
حاج ابراهیمی با اشاره به اینکه ۲۸ تخت از این تعداد روز یکشنبه هفته جاری تهیه شده است، اضافه کرد: ۲۰ تخت به بخش نفرولوژی اطفال و هشت تخت به بخش »آی سی یو« زنان تعلق یافته است که دی‌ماه امسال با راه‌اندازی بخش »آی وی اف« یا بخش خدمات نازایی حدود هفت تخت افزوده شده و بیمارستان ۳۰۵ تختی می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌های تدوین شده برای طرح تحول نظام سلامت، فضایی با متراژ ۲ هزار متر به عنوان زایشگاه در داخل بیمارستان مطهری احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین بخشی از خدمات مامایی که در ساختمان کوثر ارائه می‌شود، به این مجموعه منتقل می‌شود.
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری با اظهار به اینکه مطالعات اولیه برای احداث این زایشگاه توسط کارشناسان انجام گرفته است، اضافه کرد: هم اکنون مسئولان در حال رایزنی با مهندسان مشاور بوده و مکان‌یابی نیز صورت گرفته است.
وی با اظهار به اینکه بعد از نهایی شدن اخبار مرتبط با این پروژه در فضای رسانه‌ای انعکاس می‌یابد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در راستای توسعه دامنه خدمات و انعکاس دستاوردها به مردم نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند.
ابراهیمی اضافه کرد: پی‌ریزی و احداث زایشگاه به صورتی انجام می‌پذیرد، که در آینده امکان افزایش طبقات، توسعه خدمات و گسترش فضای فیزیکی بدون هیچ گونه مانع وجود داشته باشد، تا متناسب با نیاز مردم آذربایجان غربی باشد.وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجموعه خدمات فوق تخصصی در حوزه زنان و اطفال فقط در این بیمارستان ارائه می‌شود، بنابراین پرسنل بیمارستان شهید مطهری به ویژه کوثر این اجازه را ندارند که از پذیرش موارد فوق تخصصی امتناع کنند، حتی به رغم نبود تخت خالی باید پذیرش صورت بگیرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


1 + = هشت