بیش از ۱۰۰ متکدی در مهاباد ساماندهی شدند

بیش از ۱۰۰ متکدی در مهاباد ساماندهی شدند

آرازآذربایجان،سرپرست ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد گفت: ۱۰۲ متکدی و کارتن خواب در مناطق مختلف سطح شهر شناسایی، جمع آوری و ساماندهی شدند.
کامل مولودی اظهار کرد: در قالب این طرح ۳۰ نفر از متکدیان با اخذ تعهدنامه کتبی ترخیص شده و ۱۴ متکدی دیگر هم با شناسایی هویت آنان تحویل خانواده هایشان شدند.
وی اضافه کرد: ۷۰ درصد متکدیان جمع آوری شده، زن بودند که بخشی از آنان به شهرهای مبدا خود انتقال یافتند.
سرپرست ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد ادامه داد: طرح جمع‌آوری و برخورد با متکدیان و معتادان متجاهر به طور جدی توسط گروه گشت شهری و نیروی انتظامی در این شهر ادامه خواهد داشت.
مولودی بیان کرد: جمع آوری متکدیان خارج از شهر و مستقر در مبادی ورودی نیز در حوزه اختیارات شهرداری نبوده و اداره راه نسبت به جمع آوری آنان اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه تکدی گری جرم محسوب شده و با افراد متکدی بر اساس قانون برخورد می‌شود، افزود: پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی، پاسداری از حقوق عامه و پیشگیری از بروز جرایم مرتبط با معضل تکدی‌گری از اهداف اصلی اجرای این طرح است.
وی گفت: مردم باید کمک‌های خود را به‌صورت درست و از طریق نهادهای حمایتی به‌دست فقرا و نیازمندان برسانند؛ همچنین این امر باید از طریق رسانه ها فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.
سرپرست ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر با سامانە ١٣٧ ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری تماس بگیرند.
افزایش قابل توجه متکدیان به خصوص سرازیر شدن گدایانی از شهرهای مختلف به مهاباد موجب اعتراض شهروندان شده و همچنین چهره شهر را نیز زشت کرده است.
مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = ده