بی عدالتی ستاد احیای دریاچه ارومیه در توزیع آب بین دو استان آذربایجان غربی و شرقی

گروه خبر: نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه متاسفانه آب را بر روی کشاورزی، صنعت و شرب استان آذربایجان غربی بسته ولی برای استان آذربایجان شرقی این روند به صورت کامل باز است که این نشان‌دهنده بی عدالتی در توزیع آب در این منطقه است.
به گزارش آراز آذربایجان، انور حبیب زاده بوکانی؛ نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: با توجه به اینکه جمعیت این شهر حدودا ۳۰۰ هزار نفر می باشد مشکل بیمارستان از مسائل مهم موجود در حوزه انتخابیه بنده است، در حال حاضر فقط یک بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی داریم که پاسخگوی مشکلات درمانی این منطقه نیست.
در این رابطه شاهد این هستیم مشکل بیمارستانی در بوکان به مراتب بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلات در خصوص آب است که بیش از ۷۰درصد آب سد شهید کاظمی که بایستی برای کشاورزی، شرب و صنعت استان آذربایجان غربی مصرف شود متاسفانه به سمت استان آذربایجان شرقی میرود.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه متاسفانه آب را بر روی کشاورزی، صنعت و شرب استان آذربایجان غربی بسته ولی برای استان آذربایجان_شرقی این روند به صورت کامل باز است که این نشان‌دهنده بی عدالتی در توزیع آب در این منطقه است.
حبیب زاده خاطرنشان کرد: سد سیمینه رود در دوره هفتم مجلس کلنگ‌زنی شد و حدود ۲۵درصد از کار سد انجام شده ولی متاسفانه مشکلات موجود ناشی از اپیدمی کرونا سبب شده تا کار راکد بماند. این سد در زمینه رونق کشاورزی، صنعت و گردشگری تاثیرات خوبی خواهد داشت که متاسفانه به راکد ماندن فعالیت در این سد، مشکل ساز شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


8 × = شصت چهار