عدم تحقق هزینه ۹۰ میلیارد تومانی نگهداری راههای آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان باید برای نگهداری راههای استان پرداخت شود.
ارسلان شکری با بیان اینکه برای نگهداری استاندارد یک راه در سالهای اولیه ۲ درصد ارزش راه و بعد از ۵ سال، ۶ درصد ارزش راه باید تخصیص یابد، گفت: بر این اساس سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان باید برای نگهداری راههای استان پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر ایجاد پلیس راه روستایی برای حفاظت از جسم جاده در برابر تناژ خارج از استاندار و ظرفیت راه در استان تاکید کرد.
شکری با تاکید بر ایجاد پلیس راه روستایی برای حفاظت از جسم جاده در برابر تناژ خارج از استاندار و ظرفیت راه گفت: وجود معادن متعدد در استان و نبود راههای ارتباطی اختصاصی به آن منجر به تردد ناوگان محصولات معدنی از راههای روستایی و فرعی و درنتیجه تخریب این محورها شده است.
وی ادامه داد: راههای روستایی و فرعی با توجه به نوع کارایی آن برای تردد ناوگان حامل بار تناژ پایین طراحی شده اند که عدم کنترل خروج ناوگان حامل تناژهای بالا، تخریب راه را منجر می شود. باوجود پیگیری های متعدد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون نتیجه ای برای راه اندازی پلیس راه روستایی حاصل نشده است.
وی یادآور شد: در استان حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی مشترک بین معادن و روستا هستند که ارزش این معابر حدود ۲۲۵۰ میلیارد تومان است که توسط وزارت راه و شهرسازی و براساس کاربری های روستایی با تناژ کم احداث شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی محور تکاب-تخت سلیمان را از جمله معابر تخریبی توسط ناوگان حامل محصولات استخراجی معادن زره شوران و آغ دره عنوان کرد و افزود: مکاتبات زیادی در این ارتباط انجام شده که نتیجه ای نداشته است و بااین وجود، این موضوع طی سال های اخیر در محور مذکور به دفعات روکش آسفالت و بهسازی از محل اعتبارات سازمانی اجرا شده است.
وی یادآور شد: در محور شاهین دژ _ تکاب بطول ۷۰ کیلومتر از سال ۹۸ تاکنون ۶۱ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شده که ۲۲ کیلومتر دیگر از این محور در حال کار است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 2