فرمانده انتظامي آذربايجان غربي:

بی توجهی به نهی ازمنکرناهنجاری را افزایش می‌دهد

بی توجهی به نهی ازمنکرناهنجاری را افزایش می‌دهد

گروه خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سهل انگاری و بی توجهی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر سبب افزایش نا هنجاری در جامعه می شود.
به گزارش آرازآذربایجان، سردار ناصر اصلانی در مراسم تودیع و معارفه دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در نظام اعتقادی اسلام امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه رفیع و ویژه ای برخوردار است و به زعم قرآن از ضروریات ایمان و رستگاری است.
وی افزود: انجام اعمالی که به رواج منکرات در جامعه کمک می کند باعث بدکرداری و تباهی انسان است و نهی از منکر اقدامی است که جلوه همبستگی جامعه بوده و جایگاهی هم رتبه نمازوجهاد دراسلام دارد.
اصلانی گفت: دین پاره ای از باید ها و نبایدهاست و مومنان باید در چارچوب آن حرکت کنند ، امر به معروف عزم عمومی برای انجام بایدها و نهی از منکر پیشگیری از نبایدها می باشد که باید در جامعه اجرا شود.فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: امر به معروف نشان عشق به مکتب و مردم و علاقه به سلامتی جامعه، آزادی بیان، و نشانه بیداری و نظارت در تمام صحنه ها است و ارتباط دوستانه بین مردم را افزایش می دهد.وی با بیان اینکه خدمت رسانی در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر امری خطیری است، تصریح کرد: برای اینکه ایم ماموریت مهم را به مقصد برسانیم باید برنامه مدون و راهبردی ارائه دهیم.
اصلانی اذعان کرد: بر اساس آمار و پژوهش های صورت گرفته ۹۹ و نیم درصد مردم نسبت به شارع مقدس اسلام و جمهوری اسلامی پایبند هستند و فقط نیم درصد از جامعه دارای تفکر مجرمانه می باشند که تلاش برای اصلاح این افراد باید صورت گیرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: جریحه دار کردن عفت عمومی به عنوان جرم است و وظیفه پلیس برخورد با مجرمان می باشد.وی افزود: اگر امروز در جامعه در حوزه مواد مخدر، کلاهبرداری، مزاحمت های خیابانی و بسیاری از جرائم دیگر شاهد پرونده هایی در مجامع قضایی هستیم ناشی از بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است در واقع سهل انگاری و بی توجهی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر سبب افزایش نا هنجاری در جامعه می شود.
اصلانی با بیان اینکه ۱۵۰ مورد منکر در موارد اجتماعی وجود دارد، گفت: جدی گرفتن امر به خوبی ها و نهی از بدی ها طبق دستور قرآن موجب می شود آمار جرم در جامعه کاهش یابد . در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی اظهار داشت: اصول دین پایه‌های اعتقادی دین است که نخست باید به آن‌ها ایمان آورد و سپس به فروعی که از آن برخواسته است پایبند بود.
وی ادامه داد: اصول دین مربوط به اعتقاد بوده و کسی که به اصول دین اعتقاد ندارد از دین بیرون است و بعد از اصول دین فروع دین بوده که باید به آن عمل شود ۱۰ مسئله از جمله نماز، روزه، حج، زکات، خمس، جهاد، تولی، تبری، امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین فروعات دین است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه فرد متدین باید این ۱۰ فرع دین را در زندگی خود پیاده کند، تصریح کرد: فروع دین مربوط به عمل و تکالیف دینی است و فردی که به فروع دین عمل نکند فردی متدین نیست.
وی ادامه داد: اگر مسئله نماز نباشد فرد دیندار محسوب نمی‌شود و در واقع خیمه دین نماز است و روزه بعد از اصول دین به عنوان ۱۰ فرع دین محسوب می‌شود.
قریشی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فروع دین باید مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: تولی و تبری به عنوان مقدمه امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود و تولی به معنی دوست داشتن اهل حق و تبری به معنای دور جستن از باطل است.
وی ادامه داد: تولی و تبری در جامعه مهم‌ترین مسئله بوده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مهم‌ترین مسئله‌ای که در تهاجم فرهنگی مطرح بوده این است که دشمنان می‌خواهند تولی و تبری را از ما بگیرد.
قریشی ابراز داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه جاری و ساری شود و در این راستا ابتدا باید مسئله تولی و تبری در جامعه پیاده شود اگر این مسئله به صورت عمومی در جامعه اجرایی نشود نتیجه‌بخش نخواهد بود و باید این موضوع در جامعه تسری یابد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: یک سری نمادهای بارز و ظاهر امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که باید مورد توجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دین اسلام دین رحمت و عطوفت و از طرف دیگر شدت است و در واقع هنر دین این است که دو موضوع رحمت و شدت در کنار هم قرار می‌گیرد، افزود: باید مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیشتر تبلیغ شود و در برخی موارد نیز باید برخورد مناسب در دستور کار قرار گیرد چراکه اگر برخورد نا مناسب در جامعه باعث تسری منکرات در جامعه می شود.
قریشی مسئله امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و یادآور شد: در صورت مشاهده مظاهر روشن منکر باید به درستی به این موضوع ورود پیدا کرد و تذکر قاطع و جدی و برخورد مناسب صورت گیرد چون با تذکر جدی مسئله قابل کنترل خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


8 − = هیچ